Punaisen Ristin vapaaehtoiset tukevat Sellon ampumavälikohtauksessa järkyttyneitä ihmisiä

Punaisen Ristin ensihuollon vapaaehtoiset auttavat kauppakeskusammuskelusta evakuoituja ihmisiä Espoossa. Leppävaaran VPK:n tiloihin perustettavassa evakuointikeskuksessa annetaan henkistä tukea kauppakeskuksesta evakuoiduille ihmisille. – Ensimmäiset ensihuollon vapaaehtoiset ovat matkalla evakuointikeskukseen parhaillaan. He arvioivat ensitöikseen, millaista apua kauppakeskuksesta evakuoidut tarvitsevat, kertoo Suomen Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piirin valmiuspäällikkö Jarmo Hollstein. Punaisen Ristin ja Vapaaehtoisen pelastuspalvelun vapaaehtoiset ovat valmiina auttamaan joka puolella pääkaupunkiseutua. Suomen Punaisen Ristin henkisen tuen ohjeet äkillisiin kriisitilanteisiin löytyvät osoitteesta www.punainenristi.fi Lisätietoja: Valmiuspäällikkö Jarmo Hollstein, Suomen Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri, puh. 0400 465 162, jarmo.hollstein@punainenristi.fi