Suomen Punainen Risti näkyy ja kuuluu SuomiAreenassa

Järjestö tuo ensi viikolla Porissa järjestettävään SuomiAreenaan asiantuntijuuden ja osan monipuolisesta toiminnastaan. Keskusteluissa pureudutaan nuorten yksinäisyyteen ja vapaaehtoisuuden sekä järjestöjen merkitykseen.

Vapaaehtoisuuden merkitys puhuttaa

”Pelastaako vapaaehtoistoiminta huomisen hyvinvoinnin?” Tätä kysytään Punaisen Ristin järjestämässä keskustelussa maanantaina 10.7. kello 11.45–13 kaupungintalon pihalla. Tilaisuudessa vaihdetaan näkemyksiä vapaaehtoistoiminnan vaihtoehdoista ja mahdollisuudesta hyvinvoinnin ja aktiivikansalaisuuden mahdollistajana. Keskustelijoina ovat Punaisen Ristin Nuorten turvatalojen johtaja Leena Suurpää, Kelan pääjohtaja Elli Aaltonen, kansalaistoiminnan tuottaja Anniina Laaksonen Helsingin Diakonissalaitokselta sekä filosofi Frank Martela. MTV lähettää keskustelun suorana lähetyksenä ja sitä voi seurata myös verkkosivuilta http://suomiareena.fi.

Leena Suurpää on puhujana myös toisessa Punaisen Ristin järjestämässä keskustelussa: ”Voiko osallisuudella lievittää yksinäisyyttä? Osallistu ja osallista”. Keskustelukumppanina on muun muassa nuorten ystävyyssuhteisiin perehtynyt tohtoritutkija Riikka Korkeamäki. Tilaisuus järjestetään tiistaina kello 10.40–11 MTV-lavalla.

Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula tuo järjestön näkökulman OP:n järjestämään keskusteluun ”Suomalainen onni on antajan – rakennetaanko se vapaaehtoisvoimin?”. Keskusteluun osallistuvat myös filosofi Lauri Järvilehto, OP:n vastuullisuus- ja yhteiskuntajohtaja Tuuli Kousa ja Arvo-liiton toiminnanjohtaja Kimmo Lipponen. Keskustelu käydään keskiviikkona 12.7. BEBOP-lavalla kello 10–11.15. MTV lähettää keskustelun suorana lähetyksenä ja sitä voi seurata myös verkkosivuilta http://suomiareena.fi.

Nallesairaala päivystää SuomiAreenassa

Punainen Risti tuo Poriin lasten iloksi ja opiksi suositun Nallesairaalan. Järjestön työntekijöiden, vapaaehtoisten ja kansainvälisten avustustyöntekijöiden voimin päivystävä sairaala hoivaa nuket ja pehmolelut. Lapset ja aikuisetkin pääsevät heittäytymään sairaalan maailmaan ja samalla voin jutella ensiavun antamisesta sekä auttamisesta. Nallesairaala toimii Porin sydämessä kävelykadulla (Yrjönkatu) 10.–12.7. kello 10–17.

Nallesairaalaan pääsee myös koko perheen #saanko pelastaa -tapahtumapäivässä Länsi-Suomen pelastusharjoitusalueella keskiviikkona 12.7. kello 10–15. Duudsonien Jarpin ja HP:n vetämään tapahtumaan on ilmainen non-stop linja-autokoulutus Porin linja-autoasemalta kello 9.45 alkaen. Lue lisää tapahtumasta: www.winnova.fi/saankopelastaa

#Suomiareena #Punainenristi #auttaja

Lisätietoja ja yhteyshenkilöt Porissa:

Suomen Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula, p. 040 588 6248

Satakunnan piirin toiminnanjohtaja Paula Ilen, p. 040 563 0118

Satakunnan piirin terveyden ja hyvinvoinnin päällikkö Anne-Mari Hakuni, p. 040 760 7141