Tervetuloa Vain elämää Goes Punainen Risti –lehdistötilaisuuteen 8.11. klo 17.30

Tervetuloa tapaamaan Mikael Gabrielia, Anna Puuta ja muita Vain elämää -tähtiä lehdistötilaisuuteen tiistaina 8.11. klo 17.30. Paikka: Ravintola Studio 10, Ylen studiotalo. Vain elämää Goes Punainen Risti -erikoislähetyksessä tutustutaan Punaisen Ristin toimintaan Suomessa.

Vain elämää Goes Punainen Risti -erikoislähetyksessä 2.12. Vain elämää -tähdet tutustuvat Punaisen Ristin toimintaan Suomessa. Vain elämää Goes Punainen Risti -ohjelmassa Mikael Gabriel, Anna Puu, Mikko Kuustonen, Virve Rosti, Erin ja Toni Wirtanen tutustuvat kukin päivän ajan yhteen Punaisen Ristin vapaaehtoistoiminnan muotoon.

Mikael Gabriel tapaa Nuorten turvatalosta apua saaneen nuoren Helsingissä. Erin tapaa perheen, jonka tytär sai hengenpelastavan avun Veripalvelun kautta. Toni Virtanen tutustuu kierrätystavaratalo Kontin toimintaan Lahdessa. Mikko Kuustonen tutustuu turvapaikanhakijana Suomeen tulleen Alladinin tilanteeseen Naantalissa. Anna Puu auttaa festarijuhlijoita ensiapupäivystyksessä Ilosaarirockissa, ja Virve Rosti vierailee lastenlastensa kanssa lasten ensiapuharjoituksissa Vantaalla.

Ohjelman juontaa pitkän linjan journalisti Pauli Aalto-Setälä, joka on työskennellyt myös Punaisen Ristin avustustyöntekijänä.

70 eurolla saadaan koulutettua ensiapupäivystäjä

Punainen Risti toimii Suomessa lähes joka paikkakunnalla Hangosta Utsjoelle. Punainen Risti auttaa normaalioloissa tuhansia ihmisiä vuodessa, ja on lisäksi valmiina auttamaan viranomaisia hätätilanteessa nopeasti. Punaisessa Ristissä toimii 30 000 vapaaehtoista.

Lahjoitukset ovat ensiarvoisen tärkeitä, jotta Punainen Risti voi ylläpitää auttamisvalmiuttaan ja toiminta on laadukasta.

- Esimerkiksi 70 eurolla saadaan koulutettua ensiapupäivystäjä, joka auttaa loukkaantuneita erilaisissa yleisötapahtumissa. Myös ensiaputarvikkeisiin käytetään lahjoitusvaroja. Defibrillaattori, jolla voidaan pelastaa ihmishenkiä, maksaa noin 2000 euroa. Tällaisille tarvikkeille on suuri tarve, kertoo Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö Anna Laurinsilta.

Tule mukaan tukemaan Punaisen Ristin toimintaa lahjoittajana tai vapaaehtoisena:

• Lahjoita lähettämällä tekstiviesti SPRLAHJA numeroon 16499 (15 €)
  • Tule vapaaehtoiseksi: www.punainenristi.fi/tule-mukaan

Vain elämää Goes Punainen Risti Nelosella 2.12. klo 20. Uusinnat 3.12. klo 18.30 ja 5.12. klo 19.30. Ohjelman tuottaa Neloselle Banijay Finland.

Tervetuloa lehdistötilaisuuteen

Vain elämää Goes Punainen Risti -erikoislähetyksen artistit ovat tiedotusvälineiden haastateltavissa lehdistötilaisuudessa tiistaina 8.11. klo 17.30

Paikka: Ravintola Studio 10, Ylen studiotalo, Uutiskatu 5, 00024 Helsinki

Ilmoittautumiset lehdistötilaisuuteen: anna.kaipainen@punainenristi.fi, p. 020 701 2224