Hengelliset syventymispäivät: Rohkeasti kohti Lähetyselämää

Suomen Raamattuopiston Hengelliset syventymispäivät päättyivät 31.8. Johanneksenkirkossa vietettyyn lähetysjuhlaan, jossa Raamattuopiston nimikkolähetit kertoivat terveisiä lähetyskentiltä videoiden ja Skypen välityksellä.

Juhlassa puhunut Lähetysyhdistys Kylväjän lähetysjohtaja Pekka Mäkipää totesi, että jokainen kastettu on kutsuttu lähetyselämään, "lähtemään ulos sanan kanssa".

- Evankeliumi ei ole teoriaa, eikä se tarjoa myöskään käytännön neuvoja vaan ihmiseksi tulleen Jumalan, Jeesuksen. Sana antaa vain kaksi vaihtoehtoa: joko otan sen todellisuuden itseäni koskevaksi tai sitten en. Molemmissa tapauksissa kuulun kertomukseen, jonka alkuperä, päähenkilö, juonenkuljettaja ja päätös on itse Jumala, Mäkipää sanoi.

Hänen mukaansa "meidät on kutsuttu sovittamaan itsemme Raamatun ilmoituksen sisään".

- Lähetyselämä on kamppailua, jossa läheteille sovitetaan usein sankarin haarniskaa. Muiden uskontojen oppineiden edessä kristityn lähetin kokemus on kuitenkin usein oma pienuus.

- Mutta pienen kristityn tekee lähtövalmiiksi Jumalan sana, joka tuo lahjavanhurskauden uskossa omistettavaksi. Kristittyä rohkaisee myös Jumalan johdatus, sillä se joka on astunut sisään Jumalan ilmoitukseen, tietää, että Jumala ohjaa kohti päämäärää, Mäkipää rohkaisi.

- Lähetyselämälle on ratkaisevaa ymmärtää, että maailmassa kaikki hyvä ja paha vaikuttaa Jumalan lasten parhaaksi.

Raamattuopiston 75-vuotisjuhlavuoden päätapahtuma Hengelliset syventymispäivät järjestettiin 28.-31.8. Johanneksenkirkossa, Temppeliaukion kirkossa ja Cygnaeuksen koululla teemalla Käsi Raamatulla.

Tapahtumaan osallistui yhteensä noin 5700 ihmistä.

Lauantain pääjuhlassa esitettiin Raamattuopiston perustajan Urho Muroman elämänvaiheista kertova draama. Esityksen videotaltioinnin voi katsoa täältä

Syksyn aikana eri puolilla Suomea järjestetään lukuisia muita Raamattuopiston juhlavuoden tapahtumia. Tapahtumien tiedot: www.sro.fi/75vuotta