Vartiainen ja Vähäsarja aloittavat johtajina

Lauri Vartiainen siirtyy toukokuun alussa Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtajaksi, Juha Vähäsarja puolestaan Perussanoma Oy:n toimitusjohtajaksi ja Elämä-lehden päätoimittajaksi. Tehtäviä hoitanut Timo Junkkaala jää eläkkeelle.

Vartiainen nousee johtoon Suomen Raamattuopiston vararehtorin tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut muun muassa lehtorina ja koulutuspäällikkönä Diakonia-ammattikorkeakoulussa. Koulutukseltaan hän on teologian maisteri.

- Raamattuopisto pysyy samoilla linjoilla kuin Junkkaalan kaudella. Suomen Raamattuopiston hallitus on yksimielisesti nykyisen hengellisen linjan takana. Kaikkiaan tämä on työtä, jota tehdään tiiminä kokeneen ja osaavan työyhteisön kanssa, Vartiainen kertoo.

Timo Junkkaala kiittää Vartiaisen vahvaa teologista sivistystä ja pitkää työkokemusta.

- Lauri on osoittautunut henkilöksi, joka kykenee uusiin rohkeisiin avauksiin. Hän on oikea henkilö johtamaan Raamattuopistoa kohti tulevaisuutta.

Perussanoma Oy:n uusi toimitusjohtaja Juha Vähäsarja jättää taakseen kustannusjohtajan paikan, mutta jatkaa Suomen Raamattuopiston rehtorina.

Hän on teologi ja nuorisotyönohjaaja, joka on julkaissut toistakymmentä hartauskirjaa.

Perussanoma Oy on kristillinen kirjatalo, joka kustantaa vuosittain noin 40 kirjaa. Se myös julkaisee Elämä-lehteä, jonka tammikuinen uudistus on näkynyt levikin vahvana nousuna.

Timo Junkkaalan elämäntyön juhlaa vietettiin Raamattuopistolla sunnuntaina, huhtikuun 19:ntenä. Lämminhenkisen päivän kaikille avoimiin tilaisuuksiin osallistui 350 vierasta.

Junkkaala jatkaa teologisen aikakauslehden, Perustan, päätoimittajana.

lisätiedot:

Lauri Vartiainen, Suomen Raamattuopisto, lauri.vartiainen@sro.fi, 09 5123 9189