Ruotsin tarhaajaliitto lähtee Saga-yhteistyöstä

SUOMEN TURKISELÄINTEN KASVATTAJAIN LIITTO RY. TURKISTUOTTAJAT OYJ Vantaa, 3.5.2004 Ruotsin tarhaajaliitto lähtee Saga-yhteistyöstä Ruotsin tarhaajaliitto, Sveriges Pälsdjursuppfödares Riksförbund (SPR), on päättänyt irtisanoutua Saga-yhteistyöstä. Perusteluna päätökselle on, että SPR haluaa järjestönä keskittyä poliittiseen edunvalvontaan. Nahkojen markkinoinnin SPR haluaa jättää jäsentarhaajien itse päätettäväksi. Ruotsalaisten tuottamat yli miljoona minkinnahkaa ovat jatkossakin Saga- yhteistyön piirissä, mikäli ne myydään Turkistuottajat Oyj:n huutokauppojen kautta. Turkistuottajat Oyj:llä on Ruotsissa johtava markkina-asema. "Saga on turkiskaupan kansainvälisesti tunnetuin tavaramerkki. Siksi suomalaiset ja norjalaiset tarhaajaliitot haluavat olla yhteistyössä aktiivisesti mukana", Sagan ja Suomen Turkiseläinten Kasvattajain liiton puheenjohtaja Ulf Enroth sanoo. Ruotsin irtisanoutuminen Sagasta astuu voimaan heinäkuun alussa 2006. LISÄTIETOJA: Puheenjohtaja Ulf Enroth, puh. 0400 661 973; myös viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT00560/wkr0002.pdf

Yrityksestä

STKL on jäsentensä edunvalvonta-, neuvonta- ja koulutusjärjestö. Ammattitaitoista turkiseläinkasvatusta on harjoitettu liiton perustamisvuodesta 1928 lähtien. Turkistiloilla tehdään säännöllisesti aktiivista kehitystyötä alan toimintaedellytysten parantamiseksi.