Ärrävesi sammuttaa janoa Sri Lankassa

R-kioskit tukevat srilankalaisten lasten elämää lahjoittamalla jokaisesta touko-elokuussa 2010 myydystä Ärrävesi-pullosta 20 senttiä Suomen World Visionin Sri Lankan Kalpitiyan aluekehitysohjelmaan. Tuella parannetaan puhtaan juomaveden saatavuutta alueella. Sri Lankan luoteisosassa sijaitseva Kalpitiya on yksi maan köyhimmistä alueista ja 45 % väestöstä elää köyhyysrajan alapuolella. Seutu on maan kuivinta ja vesipula krooninen. – Pohjavedet ovat saastuneita ja juomavedeksi kelpaavia vesilähteitä on vähän muun muassa viemäröintiverkoston puuttumisen vuoksi. R-kioskien ja Suomen World Visionin tavoitteena on kerätä yhteistyössä kesän aikana varat tuuli- ja aurinkovoimalla toimivaan vedenpumppauslaitokseen. Kalpitiyassa otetaan apu kiitollisena vastaan, kertoo toiminnanjohtaja Tiina Saukko Suomen World Visionilta. – R-kioskilla on laaja verkosto, ja kioskit ovat osa ihmisen arkipäivää. Pystymme tämän verkoston avulla tarjoamaan hyvän näkyvyyden hyvän asian puolesta. Mietimme parhaillaan vastuullisuutta isompana kokonaisuutena ja tulemme jatkossa panostamaan siihen. Näin vastaamme asiakkailtamme saamaamme palautteeseen. Ärräveden avulla haluamme kannustaa ihmisiä auttamaan, kertoo brändi- ja konseptijohtaja Teemu Rissanen Rautakirja Oy:stä. Hyvää tekeviä Ärrävesiä myydään Suomen R-kioskeissa 10.5.–31.8.2010. Teemu Rissanen brändi- ja konseptijohtaja, Rautakirja Oy, Kioskikauppa puh. 050 568 0000 teemu.rissanen@r-kioski.fi Tiina Saukko toiminnanjohtaja, Suomen World Vision puh. 040 509 5909 tiina.saukko@worldvision.fi R-kioski on kannattava ja keskitetysti ohjattu kioskiketju, joka monipuolisella tuotevalikoimallaan tarjoaa asiakkailleen mielihyvää ja tuo helppoutta heidän elämäänsä. R-kioskit ovat osa Rautakirja-yhtymää ja muodostavat sen liikevaihdosta noin 46 %. Suomessa on runsaat 700 R-kioskia. Rautakirjalla on kioskitoimintaa myös Baltiassa, Venäjällä ja Romaniassa. Rautakirja kuuluu Sanoma-konserniin, joka on 20 maassa monipuolisesti toimiva vahva eurooppalainen mediakonserni. Lisätietoja: www.r-kioski.fi Suomen World Vision on kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä World Visionia. Vuonna 1983 perustettu Suomen World Vision on ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja Vastuullinen Lahjoittaminen ry:n jäsen. Lisätietoja: www.worldvision.fi