Eettisten lahjojen huippua odotetaan viikonlopulle

Joulua edeltävät päivät ovat perinteisesti kiireisintä aikaa eettisten lahjojen myynnissä. - Aiempina vuosina vajaa 70 % lahjoista on hankittu joulusesonkina ja joulua edeltävä viikko on ollut kaikkein vilkkain, kertoo varainhankintapäällikkö Tiia Vihavainen Suomen World Visionista. Eettisiä lahjoja on voinut hankkia Suomessa jo vuodesta 2001 lähtien, jolloin Suomen World Vision aloitti eettisten lahjojen kaupan kehitysmaiden lasten ja perheiden auttamiseksi. - Eettiset lahjamme olivat jo vuosituhannen taitteessa esillä netissä. Alussa tilaus piti hoitaa vielä puhelimitse. Nykyään lahjoittaminen tapahtuu pääasiallisesti Lahjaksi lehmä -verkkokaupan kautta, jatkaa Vihavainen. Helsingissä Kampin Narinkkatorilla järjestettävästä lapsiperheiden jouluriehasta on myös mahdollista hankkia oma eettinen joululahja. Tapahtuma jatkuu sunnuntai-iltaan asti. - Olen kuullut, että opettajat ja päiväkodin ohjaajat haluaisivat mielellään eettisen lahjan, kertoo jouluriehassa lapsensa kanssa vieraileva Outi Salo, joka toivoo myös itselleen tällaista muistamista. Sesongin suosituin lahja on joulupuuro, mutta tänä vuonna lahjoja on hankittu aiempaa monipuolisemmin. Perinteisen painetun kortin lahjansaajalle saa myös eettisten lahjojen ystävämyynnistä, joka jatkuu arkisin 22.12. asti osoitteessa: Suomen World Vision, Lönnrotinkatu 20, Helsinki. Lisäksi kortin ehtii tilata sunnuntaihin asti Lahjaksi lehmä -verkkokaupasta. Sähköisen kortin voi hankkia verkkokaupasta vielä jouluaattona. lisätietoja: Tiia Vihavainen varainhankintapäällikkö Suomen World Vision / Lahjaksi lehmä 0400 717 762 tiia.vihavainen@worldvision.fi