Pappi ja Idiootti vauhdissa ruokaturvan puolesta

Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan pastori Arto Antturin luku-urakka kenialaisten ruokaturvan kohentamiseksi etenee ripeästi Helsingin Kampissa. Antturi oli ensimmäisen päivän jälkeen lukenut Fjodor Dostojevskin romaania Idiootti sivulle 299. Luettavia sivuja on tähän mennessä myyty 436. Urakallaan pastori parantaa perheiden ruokaturvaa Kenian Baringossa, jossa on toiminut Suomen World Visionin ravitsemusohjelma tämän vuoden alusta. Keniassa ruokakriisi koettelee jopa 10 miljoonaa kansalaista ja noin 4 miljoonaa kärsii suoranaisesta nälästä. Maan luoteisosassa sijaitsevassa Baringossa kriisi on ollut pitkään erittäin vaikea. Antturi hoitaa luku-urakkansa itse muutamaa pientä taukoa lukuun ottamatta, jolloin pappiskollegat tuuraavat lukemisessa. Tavoitteena on saada 886-sivuinen kirja loppuun sunnuntaihin 13.12. mennessä. 10.12. - 13.12. järjestettävää avustustempausta voi tukea Helsingin Kampin Narinkkatorilla, jossa ohikulkijoille luetaan kirjaa 10 euron sivuhintaan perjantaina klo 19.30 asti, lauantaina klo 9 -14 ja sunnuntaina klo 13 -17. Ruokaturvaoperaatiota on mahdollista tukea myös lahjoitustilin kautta: Suomen World Vision ry, 174530-28185 viitenumero 6677. lue lisää aiheesta: www.worldvision.fi/media lisätietoja keräyksestä: (puheluihin vastataan luku-urakan suomin edellytyksin, tekstiviestillä pyynnön jättäneihin otetaan yhteyttä taukojen aikana) Arto Antturi 050 340 9746 lisätietoja Baringon tilanteesta: Ulla Tervo erityisasiantuntija, Suomen World Vision ulla.tervo@worldvision.fi 040 586 4419