Vaihtoehto joulukortille ja pikkujoululahjoille

Eettiset lahjat ovat vakiinnuttaneet paikkansa suomalaisten jouluvalmisteluissa. Hyvää tekeviä lahjoja voi antaa jo hyvissä ajoin ennen varsinaista joululahjakautta vaikkapa joulukortin tai pikkujoululahjan sijaan. Tänä vuonna eettiset lahjat ovat entistä ajankohtaisempia, sillä esimerkiksi seitsemän euron puurolahjalla autetaan kehitysmaiden ruokakriisistä kärsiviä Baringon alueella Keniassa. - Eettinen lahja liittyy aina kohdemaissamme tehtävään työhön ja sen kautta voi oikeasti antaa odotetun, elämää helpottavan lahjan. Kun lahjan hankkija tietää, että esimerkiksi puurolahjalla voidaan turvata lasten ruoansaantia, joululahjan merkitys kasvaa silmissä, kertoo Suomen World Visionin Lahjaksi lehmä -lahjakaupasta vastaava Sanna Kaartinaho. Puurolahjan avulla voidaan lievittää ruokakriisin vaikutuksia perheiden elämässä. Maailman ruokaohjelman (WFP) mukaan esimerkiksi Keniassa neljä miljoonaa ihmistä kärsii nälänhädästä. Suomen World Visionin puurolahjat menevät suoraan maan kriisialueelle. Lahjaksi lehmä -verkkokauppa on ensimmäinen suomalainen eettisten lahjojen verkkolahjakauppa. - Nykyään lahjoja ostetaan entistä monipuolisemmin ja saman odotamme jatkuvan tänäkin vuonna. Viime vuonna joulun alla hankittiin yli 18 000 lahjaa. Lahjavaihtoehtoja on tänä vuonna yli 20, tiivistää Kaartinaho. Suositut lehmät palasivat kesälaitumilta juuri ennen joulusesonkia. Nyt on tarve 135 lehmän laumalle, jotka jaetaan perheisiin sitä mukaan, kun omistajat ovat saaneet karjanhoitoon tarvittavan koulutuksen. Painokelpoisia kuvia eettisistä lahjoista (hakusana eettinen lahja) www.worldvision.fi/media lisätietoja eettisistä lahjoista: Sanna Kaartinaho / Suomen World Vision Lahjaksi lehmä -kaupan vastaava +358 40 738 7382 sanna.kaartinaho@worldvision.fi www.lahjaksilehma.fi lisätietoja lahjojen vaikutuksista kohdemaissa: Ulla Tervo / Suomen World Vision erityisasiantuntija +358 40 586 4419 ulla.tervo@worldvision.fi