Ebookers lanseeraa maailman ensimmäisen sosiaalisen matkaesitteen

Matkaesitteet palaavat, mutta nykyaikaisessa formaatissa, kun ebookers vastaa matkailijoiden tämän päivän kysyntään julkistamalla digitaalisen matkaesitteen. Ebookersin uusi “Minne Seuraavaksi” -palvelu toimii sekä sosiaalisena matkaesitteenä että auttaa kuluttajaa valitsemaan juuri omiin tarpeisiin sopivan matkan.

Uusi palvelu poimii kuvia suoraan niiden matkailijoiden sosiaalisesta mediasta, jotka käyttävät aihetunnistetta #wherenext. Hakukoneen avulla persoonallisen loman luominen onnistuu helppojen valintojen avulla. Kone pyytää valitsemaan muutaman vaihtoehdon välillä: kaupunki tai lomakohde, luksus tai budjetti, lähellä tai kaukana, rento tai aktiivinen, perhe tai romanttinen, kuuma tai kylmä ja tämän jälkeen vuodenajan, milloin matkan halutaan toteutuvan. Hakukone luokittelee parhaiten hakukriteereihin sopivat vaihtoehdot ja lisää sosiaalisesta mediasta kuvia kohde-esittelyihin.

Tuore tutkimus paljastaa: puolet kuluttajista saa vaikutteita omiin matkavalintoihin somen kautta

Helmikuun lopussa julkaistu eurooppalainen matkustajatutkimus, jossa haastateltiin yli 2.000 matkustajaa kertoo sen, että tasan puolet (50%) haastatelluista kertoi ystäviensä sosiaaliseen mediaan julkaisemien kuvien vaikuttavan omiin matkapäätöksiin. Haastatelluista 59% sanoi kokeneensa ainakin joskus kateutta lukiessaan ystävien matkoista sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median rooli matkapäätöksissä on kasvanut vaikutukseltaan jo selkeästi esim. perinteisen mainonnan ohi, kun haastatelluista vain 10% kertoi saavansa vaikutteita matkapäätöksiin perinteisen mainonnan kautta.

“Sosiaalisen median merkitys matkojen varaamisessa on räjähtänyt myös Suomessa. Meillä on juuri saavutettu 700.000 käyttäjän rajapyykki Instagramissa ja mm. tämä vaikuttaa suuresti matkanvalintapäätöksiin. Ebookersin uusi järjestelmä on mukana tässä kehityksessä, hyödyntää somessa olevia matkakuvia ja mahdollistaa unelmaloman luomisen”, kertoo ebookers Suomen markkinointipäällikkö Aki Juusola.

Ebookersin sosiaalinen matkaesite löytyy osoitteesta http://inspiration.ebookers.fi

Aiheeseen liittyvä aihetunniste: #wherenext

Lisätiedot:

Aki Juusola

Markkinointipäällikkö, ebookers

aki.juusola@ebookers.com

p. +358 400 205 929

ebookers - palkitsevampia matkoja

Oy Ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava nettimatkatoimisto. Ebookersin suomalainen henkilökunta palvelee asiakkaitaan mobiilin lisäksi internet-sivustolla ja puhelinpalvelussa. Ebookersin Suomen toimistossa on 30 työntekijää. Ebookers kuuluu maailman johtavaan matkailukonserniin nimeltä Orbitz Worldwide, joka on listattu New Yorkin pörssissä (NYSE: OWW).