Kämp Groupin kymmenes hotelli Helsingin Yrjönkadulle: Uusi viiden tähden Hotel St. George aukeaa kesällä 2017

Pääkaupungin hotellitoiminnan edelläkävijä Kämp Group jatkaa Helsingin hotellitarjonnan kehittämistä. Uusi luksushotelli, Hotel St. George, avaa ovensa kesällä 2017 Vanhan kirkkopuiston kupeessa, osoitteessa Yrjönkatu 13.

Uusi hotelli on Kämp Groupin kymmenes ja merkittävä osa mittavaa hanketta, jossa Kämp Group investoi yhteistyökumppaneineen yhteensä 200 miljoonaa euroa Helsingin hotelliliiketoiminnan kehittämiseen ja nostamiseen kansainväliselle tasolle vuoden 2017 loppuun mennessä.

-     Hotel St. George tulee olemaan Helsingin kiehtovin luksushotelli . Klassisena, mutta samaan aikaan modernina ja yllättävänäkin se täydentää Helsingin parhaimpien hotellien kokonaisuuden yhdessä lippulaivahotellimme, Hotel Kämpin kanssa. Valtteja hotellilla on ensiluokkaisen palvelun ja näyttävän designin lisäksi sijainti paraatipaikalla Helsingin ydinkeskustassa, toimitusjohtaja Laura Tarkka Kämp Groupista kertoo.

150 huonetta, Spa ja täydet ravintolapalvelut

Hotellin reilut 10.000 neliötä kattavat 150 huonetta, uima-altaallisen span, ravintolan, cocktailbaarin sekä sisäpihan talvipuutarhan.

Syksyllä 2015 viimeisimmän hotelliuutuutensa Lilla Robertsin lanseerannut Kämp Group odottaa Helsingin laatuhotellien kysynnän kasvavan tasaisesti tulevaisuudessa.

-     Laadukkaan tarjonnan ja asiakkaan valinnan mahdollisuuksien kasvu on mielestämme tärkeää ja uuden hotellin myötä vahvistumme nyt hotellioperaattorina entistään. Olemme Suomessa  ainoa aktiivinen toimija kansainvälisesti kasvussa olevassa luksus- ja lifestyle -hotellimarkkinassa ja oma kehityksemme vahvistaa trendin myös Suomessa. Uskomme, että juuri tämäntyyppiset uudet hotellit tekevät Helsingistä entistä mielenkiintoisemman myös ulkolaisille matkailijoille, Tarkka jatkaa.

Hotellin ilmeestä ja sisustussuunnittelusta vastaa ruotsalainen Stylt Trampoli, joka on suunnittelut Helsingissä aiemmin myös Kämp Groupiin kuuluvan Klaus K -hotellin . Erik Nissen Johansenin luotsaama Stylt on voittanut useita palkintoja, mm. kaksi European Hotel Design Awards -palkintoa, Swedish Design Prize -palkinnon sekä World Hotel Award -palkinnon.

Rakennushistoriallisesti mielenkiintoinen maamerkki

Alunperin asuinkäyttöön valmistuneen rakennuksen on suunnitellut Onni Tarjanne, jonka kuuluisin työ lienee Suomen Kansallisteatteri. Rakennuksen juuret johtavat 1840-luvulle ja nyt paikalla olevan kokonaisuuden ensimmäinen osa valmistui 1890. Hotelli käsittää kaksi eri kiinteistöä, joiden rakenne sopii hyvin tähän käyttöön kehitettäviksi.

Kiinteistöt siirtyvät CapMan Nordic Real Estate rahaston omistukseen ja uuden hotellin remontointi alkaa tammikuussa 2016.

-     Projektin kannalta on tärkeää, että koko kiinteistön omistus on yhdellä taholla, kun remontti pian käynnistyy. Meillä on pitkä kokemus hotellikiinteistöjen kehittämisestä ja yhdessä Kämp Groupin hotelliliiketoiminnan osaamisen kanssa herätämme tämän upean kiinteistön täyteen kukoistukseensa ja elävöitämme sitä kautta koko korttelia, kertoo CapMan Real Estaten partneri Juhani Erke.

Itse hotelli ravintoloineen tulee ty öllistämään vakituisesti 100 henkeä ja rakennusvaiheen aikana välillisesti ja välittömästi n. 200 henkeä.

LIS ÄTIEDOT

Kämp Group Oy: toimitusjohtaja Laura Tarkka / laura.tarkka@kampgroup.fi , p. 040 5052193

CapMan Real Estate: partneri Juhani Erke / juhani.erke@capman.com , p. 050 5495104

Haastattelut ja materiaalit: Mirkka Rautala / mirkka.rautala@kampgroup.fi , p. 050 3483329

LINKIT

Kämp Group on suomalainen hotellikonserni, johon kuuluu joukko Helsingin maineikkaimpia hotelleja ja ravintoloita sekä Kämp Spa. Kämp Groupissa työskentelee noin 400 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2015 on noin 63 miljoonaa euroa. Konsernin kansainvälisesti tunnetuin hotelli on 1887 perustettu legendaarinen Hotel Kämp ja lisäksi siihen kuuluu luksus- ja design-hotelli Klaus K, korkea tasoiset Hotelli Haven, Hotelli Fabian, elokuussa avattu Hotelli Lilla Roberts sekä suosittu lifestyle-hotelliketju GLO Hotels. Kämp Groupin omistavat CapManin hallinnoimat rahastot, Berling Capital Oy, Rake Oy ja Kämp Groupin toimiva johto.