Kämp Groupin uusin hotelli on Lilla Roberts: HELSINGIN UUSIN, MUKAVIN JA TYYLIKKÄIN HOTELLI ON NYT AUKI

Kämp Group avasi tänään keskiviikkona 12.8. yhdeksännen hotellinsa, kun Helsingin uusin hotelliylpeys Lilla Roberts käynnisti toimintansa klo 14.00 osoitteessa Pieni Roobertinkatu 1-3.

Pikku Roban ja Kasarmikadun kulmassa sijaitseva arvokiinteistö saa uuden elämän, kun lähes kaksi vuotta kestänyt remontti päättyy ja Lilla Roberts avaa ovensa vieraille. Selim A. Lindqvistin suunnittelemaan ja alunperin Helsingin Energian pääkonttorina ja sähkövoimalana toimineeseen rakennukseen ja sen myöhemmin valmistuneisiin lisärakennuksiin on suunniteltu ja rakennettu 130 huonetta käsittävä hotelli. Lilla Robertsissa toimii hotellin lisäksi myös pohjoismaiseen ruokaan keskittyvä Krog Roba -ravintola sekä kaupungin uusi, tyylikäs baari Lilla E.

-    Entisen sähkölaitoksen ja poliisiaseman tiloihin remontoitu hotellikokonaisuus on ollut valtava ponnistus, mutta kun saan itsekin vihdoin ottaa suojakypärän pois päästä ja nähdä mitä tästä on kuoriutunut, niin ei voi muuta kuin hyppiä onnesta. Mieletön duuni ja mieletön hotelli, ravintola sekä baari, joille ei voi povata kuin mieletöntä menestystä, tunnelmoi hotellin johtaja Roni Saari avajaisten aattona.

Suunnittelusta on vastannut Jaakko Puro, joka aloitti tehtävänsä vuonna 2013, kun rakennuksen uudesta käytöstä päätettiin.

-    Yhteistyö rakennusvalvonnan ja Helsingin kaupunginmuseon kanssa oli tiivistä, koska rakennukset ovat suojelukohteita. Helsingin kaupungilla oli kuitenkin sama tavoite rakennuttajan ja suunnittelijan kanssa: saada vanha upea kiinteistö jälleen kukoistamaan hotellina ehkä vähän ankeiden poliisilaitosvuosien jälkeen. Nyt julkisivut hehkuvat uusituissa väreissä, ja iltavalaistuksessa hotelli on selkeästi Kaartinkaupungin kruunu. Koko alue saa piristystä ja turvallisuutta loisteliaasta Lilla Roberts hotellista, kertoo Puro.

Hotellista löytyy eri huonekategorioiden lisäksi modernit neuvottelutilat ja mm. viehättävä sisäpihan ulkoterassi.

Hotellin aulabaari, Bar Lilla E tuo tullessaan uutta luovuutta suomalaiseen cocktail-maailmaan haastaen rajoja, koskettaen asiakkaan kaikkia aisteja ja tarjoillen cocktaileja gastronomisella otteella. Baarimestarit, Pekka Välitalo, Turo Kotajärvi ja Jarkko Issukka, tunnetaan menestyneistä baareistaan kuten Groteskista, American Barista, Trillby & Chadwickistä sekä Teatterin Kellobaarista.

Ravintola Krog Roba tarjoaa kaiken hyvän mitä pohjoismaisilla keittiöillä on tarjota, mutta vahvan helsinkiläisellä asenteella. Krog Roban keittiöstä vastaa Karri Knaapila yhdessä Benjamin Frostellin ja Teemu Laurellin kanssa.

-    Keskitymme vahvasti pohjoismaisuuteen, joka luonnollisesti merkitsee runsaasti mereneläviä, mutta myös esim. islantilaista ja tanskalaista uudempaa kulinarismia, linjaa Karri Knaapila.

Myös Lilla Robertsin palvelufilosofiassa näkyy pohjoismaisuus “hygge”-ajattelun kautta. Hygge on alunperin tanskaa ja merkitsee kaikkea hyvää ja mukavaa elämässä. Hygge on esimerkiksi hyvää ruokaa ystävien seurassa, takkatulen lämpöä ja mielenrauhaa. Hygge on myös naurua, rentoutta ja rupattelua. Lilla Roberts on tästä päivästä lähtien hyggen koti Helsingissä.

LISÄTIEDOT

Hotelli: Roni Saari, roni.saari@unionhotels.fi, 040 590 5969

Ravintolatoiminta: Terhi Oksanen-Alen, terhi.oksanen-alen@kampgroup.fi, 050 569 8278

Kämp Group: Mia Cederberg-Skvorc, mia.cederberg-skvorc@kampgroup.fi, 040 900 3710