Lomamatkojen varaukset tehdään entistä myöhemmin – Suomalaiset eivät vielä ole buukanneet läheskään kaikkia pääsiäismatkoja

Suomalaiset j ä tt ä v ä t lomamatkojen varaukset entist ä my ö hemm ä ksi. Esimerkiksi mobiililaitteilla tehdyiss ä hotellivarauksissa n. puolet tehd ää n vasta p ä iv ä ennen matkaa. My ö s p ää si ä ismatkoista iso osa on viel ä varaamatta. Ebookers listasi p ää si ä isen kaupunkilomakohteita, joissa on viel ä tilaa.

Niin sinkuille, pariskunnille kuin perheillekin löytyy useita mielenkiintoisia matkakohteita ja matkan varaaminen onnistuu vielä ennen pääsiäistä.

Romanttiseen aikuisten matkaan suositellaan Italian Bolognaa tai Puolan pääkaupunkia Varsovaa. Bolognassa on mahdollisuus herkutella italialaisella ruoalla sekä kävellä näppärän kokoisen keskustan hiljaisilla kujilla. Varsova on yhä enemmän matkailijoiden suosiossa, sillä siellä riittää nähtävää keskiaikaisista rakennuksista uusiin tornitaloihin.

– Bolognassa meillä on valikoimissa idyllisiä pikkuhotelleja ja Varsovan tarjonta on laaja. Hakukoneemme avulla matkailija löytää helposti budjetilleen ja aikatauluihinsa sopivan vaihtoehdon. Pääsiäiseksi ehtii vielä varata matkan, kertoo ebookers Suomen markkinointipäällikkö Aki Juusola.

Perheille Juusola suosittelee Reykjavikia tai Müncheniä.  Maagisen Islannin maauimaloiden 30-asteisessa vedessä viihtyvät lapset ja aikuiset. Lisäksi Reykjavik Zoo & Family Park on avoinna ympäri vuoden. Münchenistä löytyvät muun muassa Euroopan suurin sirkus ja yksi maailman suurimmista lelukaupoista.

Sinkuille ja kaveriporukoille pääsiäisen pitkän viikonlopun viettoon mainioita kohteita ovat Krakova tai Bryssel. Brysselin plussia ovat edullinen hintataso ja vilkas yöelämä. Krakovan iltaelämä alkaa jo ennen yhdeksää ja kenkäshoppailijan kannattaa suunnata askeleensa vanhan kaupungin pikkukujille.

Ebookers suosittelee pääsiäiseksi:

Pariskunnille:

-        Italia, Bologna

-        Puola, Varsova

Perheille:

-        Islanti, Reykjavik

-        Saksa, München

Sinkuille ja kaveriporukoille:

-        Puola, Krakova

-        Belgia, Bryssel

Lisätiedot:

Aki Juusola

Markkinointipäällikkö, ebookers

aki.juusola@ebookers.com

P. +358 400 205 929

ebookers - palkitsevampia matkoja

Oy Ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava nettimatkatoimisto. Ebookersin suomalainen henkilökunta palvelee asiakkaitaan mobiilin lisäksi internet-sivustolla ja puhelinpalvelussa. Ebookersin Suomen toimistossa on 30 työntekijää. Ebookers kuuluu maailman johtavaan matkailukonserniin nimeltä Orbitz Worldwide, joka on listattu New Yorkin pörssissä (NYSE: OWW).