ROLLOCK ON UUDEN AJAN ÄLYLUKKO, JONKA MYÖTÄ PERINTEINEN AVAINNIPPU JÄÄ HISTORIAAN

Rollock on uusi, suomalainen innovaatio: helppokäyttöinen älylukko, joka aukeaa älypuhelimella tai tunnisteella. Muotoilultaan minimalistinen Rollock edustaa nopeasti kasvavaa esineiden internet -ilmiötä – se helpottaa arkea, parantaa turvallisuutta ja tekee perinteisestä avaimesta vanhanaikaisen.

Rollock on vakuutusyhtiöiden hyväksymä ja CE-hyväksytty älylukko. Rollock on suunniteltu koteihin sekä toimi- ja julkisiin tiloihin, kuten palvelutaloihin ja sairaaloihin – kohteisiin, joissa käytön helppous ja esteetön kulku ovat ensisijaisen tärkeitä. Rollock helpottaakin esimerkiksi lapsiperheiden, ikääntyneiden sekä liikuntaesteisten arkea.

"Älylukko on osa vauhdilla kasvavaa, globaalia IoT-ilmiötä (Internet of Things), joka muuttaa asumiskokemusta. Meidän roolimme rooli on helpottaa ihmisten kulkua. Älylukon myötä ovesta tulee eräänlainen virtuaaliportaali, jonka voi avata tai sulkea etänä ja kulkua seurata älypuhelimella", Rollock Oy:n toimitusjohtaja Hannu Kankkunen kertoo.

Rollockin kääntyvä telki tekee ovesta tiiviin ja säästää energiaa

Rollockin patentoima kääntyvä telki avaa ja sulkee oven erittäin kevyesti. Myös ääni- ja energiatiiviys paranee.

Käyttäjän puhelin tai erillinen tunniste toimivat avaimina. Kulkuoikeuksia hallitaan älypuhelimella, tabletilla tai ohjelmointikortilla.

Minimalistisesti muotoiltu Rollock opastaa käyttäjää patentoidulla valohelalla. Valkoinen valorengas  helpottaa oven löytymistä myös pimeässä. Kun Rollock avataan, valo muuttuu vihreäksi. Punainen valo taas viestittää, että ovi on automaattisesti takalukittu. Mikäli Rollockia yritetään murtaa, se hälyttää summerilla.

Uuden ajan älylukko Rollock on saanut erinomaisen vastaanoton arkkitehtien ja rakennusalan päättäjien keskuudessa. "Rollock digitalisoi oven. Patentoitu induktiivinen tehon- ja tiedonsiirto sekä mobiiliapplikaatiot  mahdollistavat  uudenlaisen oven käytön, ja luovat uutta palveluliiketoimintaa", Kankkunen sanoo.

Rollock Oy

Rollock Oy on suomalainen yritys, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi älylukkoja. Vuonna 2011 Rollock sai Turvallisuus-lehden ja Finnsecurity ry:n OHTO / Oikein hyvä turvallisuusoivallus
-palkinnon. Rollock on myös palkittu FinnSec-messuilla Innovatiivinen tuote 2013 -kunniakirjalla.

Rollock Oy:n rahoittajat ovat yksityisiä pääomasijoittajia ja Panostaja Oyj. Tekes on osallistunut tuotekehityksen tukemiseen viiden vuoden ajan. Yrityksen hallitus koostuu teollisen ITC:n, rakennusalan, myynnin, markkinoinnin, lukkoteollisuuden ja turvallisuusalan ammattilaisista, jotka edustavat suomalaisen yrityssektorin huippua.

Rollock Oy:n hallituksen jäseniä ovat muun muassa Jukka Hienonen, joka on viimeksi toiminut SRV Yhtiöiden toimitusjohtajana ja Esa Korvenmaa, Cisco Systems Suomen sekä Baltian entinen toimitusjohtaja ja tunnettu ICT-alan osaaja.

Hinta ja saatavuus

Rollock-älylukon toimitukset alkavat lokakuussa 2015.

Rollockin kuluttajahinta on 850,00€ (sis. ALV) + asennuskulut.

Ilmainen Rollock-älypuhelinsovellus on ladattavissa iPhoneen App Storesta. Myöhemmin sovellus on saatavilla myös Android- ja Windows-puhelimiin.

rollock.fi

Kuvia ja lisätietoja: