SUPPANEN MEETS SONY MOBILE

Huippumuotoilija Ilkka Suppanen suunnitteli lataustelakan Sony Mobilelle.

Kodeissa on entistä enemmän kulutuselektroniikkaa: älypuhelimia, tabletteja, ja niiden latureita.

”Niille ei ole kuitenkaan paikkaa, vaan ne jäävät milloin minnekin”, huippumuotoilija Ilkka Suppanen sanoo.

Laitteita ei myöskään ole helppo soluttaa osaksi kodin sisustusta, mutta siihen Suppasella on ratkaisu. Hän on muotoillut Sony Mobilen uusimmille älypuhelimille ja tableteille tyylikkään lataustelakan.

Suppasen vaalea saarnipuinen telakka on paitsi sisustus- myös käyttöesine. Se toimii puhelimen ja tabletin latausasemana ja niiden telineenä esimerkiksi elokuvia katsellessa tai keittiössä reseptejä lukiessa.

”Elektroniikka voi olla osa kodin sisustusta”, Ilkka Suppanen sanoo.

Sony Mobilen Pohjoismaiden pr-johtaja Rikard Skogberg kertoo, että yrityksen uusimmissa älypuhelimissa innovatiivinen teknologia ja pehmeä muotokieli on yhdistetty saumattomaksi kokonaisuudeksi. Metallin lisäksi puhelimissa käytetään esimerkiksi huurteista lasipintaa.

”Tulos on hämmästyttävä ja onnistunut niskalenkki teknologiasta, joten älypuhelimemme tuntuvat samaan aikaan tutuilta ja edelläkävijöiltä.”

Ilkka Suppasen suunnittelemia telakoita on tehty aluksi vain 50 kappaletta. Italialaisen puusepän valmistamien telakoiden muotokielessä yhdistyvät suomalainen ja japanilainen design-perinne. Japanilaiset muotoiluvaikutteet muistuttavat Sony Mobilen japanilaisista juurista.

Lisätiedot ja High res -kuvat:

Kaisa Suomela

+358 40 660 1361

kaisa.suomela@superson.fi

Sony Mobile Communications on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän Sony Corporationin tytäryhtiö. Sony Corporation on maailman johtava ääni-, kuva/video-, peli-, viestintä- ja informaatiotekniikan tuotteiden toimittaja kuluttaja- ja ammattilaismarkkinoille. Xperia™-älypuhelinsarjallaan Sony Mobile Communications tarjoaa ykkösluokan Sony-tekniikkaa, sisältöä ja palveluita sekä helpon liitettävyyden Sonyn viihteellisten kokemusten verkottuneeseen maailmaan. Lisätietoja:   www.sonymobile.com

Ilkka Suppanen on yksi Suomen tunnetuimmista muotoilijoista. Hän on opiskellut arkkitehtuuria Teknillisessä korkeakoulussa ja sisustus- ja huonekalusuunnittelua Taideteollisessa korkeakoulussa. Palkitun muotoilijan töitä on ollut esillä esimerkiksi MoMassa, Modernin taiteen museossa New Yorkissa.