• Suunto/

PGA-AMMATTILAINEN DAVIS LOVE III KÄYTTÄÄ SUUNTO G6 -LAITETTA — GOLFIN ENSIMMÄISTÄ RANTEESSA PIDETTÄVÄÄ SVINGIANALYSAATTORIA

Report this content

Davis Love III, jolla on yksi PGA:n sulavimmista svingeistä, käyttää Suunto G6 –laitetta päivittäin hienosäätäessään svinginsä tempoa, rytmiä ja toistettavuutta. Pitkäaikaisena ja innokkaana Suunto-talviurheilurannetietokoneiden käyttäjänä Lovesta tuli myös Suunto G6:n käyttäjä kokeiltuaan laitetta tammikuussa. Kellon lailla ranteessa pidettävä Suunto G6 mittaa jokaisen lyönnin tempoa, rytmiä, backsvingin pituutta ja mailan pään nopeutta ja tarjoaa välitöntä palautetta, jonka ansiosta golfaaja voi tuntea ja toistaa täydellisen svingin. “Suunto G6 poistaa arvailun svingin parantamisesta,” sanoo Davis Love III. “Se on ammattilaisen työkalu, joka määrittää tarkasti ne alueet, joilla on parantamisen varaa, ja antaa mittausarvot hyvän svingin tuntemukselle. Jos temposi on pielessä parikin sekunnin kymmenystä tai backsvingisi on muutaman asteen liian pitkä, Suunto G6 ilmoittaa sen sinulle välittömästi täydellisen tarkasti.” Arvostetun golfin opettajan Davis Love II:n poika Davis Love III oppi golfsvingin salat jo nuorena. Vuoden 1985 ammattilaisdebyytistään lähtien Love on voittanut yli 10 PGA-kilpailua mukaanlukien vuoden 1997 PGA-mestaruuden. Lovea pidetään eräänä maailman parhaista golfareista, ja hän on tällä hetkellä sijalla 10 PGA:n rahalistalla. “Davis oli ensimmäinen PGA-ammattilainen, joka havaitsi Suunto G6:n nerokkuuden, ja on kunnia, että hän on valinnut G6:n käyttöönsä,” sanoo Mike Dowse, Suunnon Pohjois-Amerikan yksikön toimitusjohtaja, allekirjoitettuaan Suunto G6 rannetietokonetta koskevan monivuotisen, kansainvälisen promootiosopimuksen Davis Love III:n kanssa. “Lumilautailun harrastajana hän on tottunut Suunnon korkeusmittareille ominaiseen tarkkuuteen ja laatuun. Ammattimaisten svingianalysaattoreiden tarkkuuteen suunnitellussa Suunto G6:ssa on kolme pientä kiihtyvyysanturia. Nämä kiihtyvyysanturit toimivat yhteistyössä mitatessaan svingistä – aina liikkeellelähdöstä osumaan saakka – yli 200 mittausarvoa sekunnissa. Käyttäen hyväkseen Suunnon kehittämiä algoritmeja Suunto G6 antaa näistä mittauksista neljän eri svingin osa-alueen arvot: tempo, rytmi, backsvingin pituus ja mailan pään nopeus. Suunto G6:ssa on toiminnot harjoittelulla, toistettavuustestille, pelaamiselle ja kellotilalle. Harjoittelutoiminto on ihanteellinen harjoituskentälle, sillä se näyttää tempon, rytmin, backsvingin pituuden ja mailan pään nopeuden jokaisen lyönnin jälkeen. Golfaajat voivat näiden tietojen avulla parantaa yksittäisiä svingin osa-alueita ja parantaa svingiensä toistettavuutta. Pelitilanteessa käytettynä svingimittaus auttaa pelaajaa käyttämään harjoittelunsa tulokset hyväkseen kentällä. Testaustila on suunniteltu harjoituskentälle ja se valvoo svingien toistettavuutta ja parantumista bägin jokaisen mailan osalta wedgestä draiveriin. Pelitila tarjoaa tulos- ja tilastotiedot neljälle suositulle pelitavalle: lyöntipeli, tasoituksellinen lyöntipeli, pistebogey ja reikäpeli. Se pitää myös kirjaa pelin eri osa-alueista niin väylällä, esteissä kuin viheriölläkin. Tänä vuonna 70 vuotta täyttänyt Suunto on yksi maailman johtavista urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Sen tuotteita käytetään sukelluksessa, vuorikiipeilyssä, vaelluksessa, laskettelussa, purjehduksessa, kestävyysharjoittelussa ja golfissa. Tuotteissa yhdistyvät rannekellon esteettiset ja toiminnalliset ominaisuudet sekä urheilulajikohtainen tietokone, jonka avulla kaikentasoiset urheilun harrastajat voivat analysoida ja parantaa suoritustaan. Kompassituotannosta aloittanut Suunto on maailman suurin kompassien valmistaja. Suunnon pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Yritys työllistää maailmanlaajuisesti yli 500 henkilöä, ja sen tuotteita myydään lähes 60 maassa. Suunto on Amer Sports Oyj:n tytäryhtiö. www.suunto.com; www.suunto.com/G6 Lisätietoja: Suunto Suomi Minna Virtaranta, urheilumarkkinointipäällikkö, Puh.+09-875 870, e-mail: minna.virtaranta@suunto.com Yhdysvallat: Media Cabin/John Heitkemper, puh. +1-503-294-3010 e-mail: John@mediacabin.com Eurooppa: Markus Rampf, Sports Marketing Manager, Amer Sports, Germany, puh. +49-89-89 801 231 e-mail: markus.rampf@amersports.net