Pienin purjehtijan ranne-GPS, Suunto M9i, nyt USB-kaapelilla

Suunto M9:n uusi, parannettu versio Suunto M9i, mahdollistaa purjehduksen tai veneilyn navigointitietojen helpon siirtämisen rannetietokoneesta PC:hen USB-kaapelin avulla. Myös laitteen akkujen lataaminen on nyt mahdollista USB-kaapelin välityksellä. Suunto M9i:n GPS-toiminto kertoo tarpeellisia navigointitietoja vauhdista, kulkusuunnasta ja välimatkasta, mikä auttaa purjehtijaa pitämään kurssin oikeana. Rannetietokoneen muistiin voidaan tallentaa jopa 50 reittiä ja 500 reittipistettä. Näin ahkerimmallakin purjehtijalla on tilaa kaikille suosikkireiteilleen. Suunto M9i:n antamat navigointitiedot auttavat tekemään turvallisia ja vastuullisia päätöksiä vesillä liikkuessa. Laitteen toiminnot helpottavat taktisten päätösten tekoja ja auttavat analysoimaan purjehdussuorituksia. Turvallisuus on vesillä aina tärkein asia. Säätoiminnot auttavat ennustamaan säätilan rajuja muutoksia ja välttämään myrskyjä samalla kun kompassi antaa tärkeitä taustatietoja ja mahdollistaa tuulen suuntien tallentamisen taktisia kilpailutoimintoja varten. MOB-toiminnon helppokäyttöisyys mahdollistaa nopean toiminnan Mies yli laidan –tilanteissa. Suunto Sail Manager -ohjelma yhdistää Suunto M9i -rannetietokoneen PC:hen ja helpottaa navigointia näyttämällä reitit merikartoilla. Suunto Sail Manager auttaa purjehtijoita tunnistamaan osa-alueita, joissa on parantamisen varaa, sekä tarjoaa jännittävän tavan tarkastella purjehdussuorituksia. Suunto M9i on markkinoilla maaliskuussa 2006. Suunto on yksi maailman johtavista urheiluinstrumenttien valmistajista. Sen tuotteita käytetään erityisesti sukelluksessa, talviurheilussa, vaelluksessa, purjehduksessa ja golfissa. Suunnon tuotteita ovat sukellustietokoneet ja -mittarit, rannetietokoneet, maasto- ja venekompassit ja tarkkuusinstrumentit. Yritys valmistaa tuotteita urheilulajeihin, joissa kehittynyt mittausteknologia ja tietojenkäsittely lisäävät merkittävästi suoritus- ja harjoittelutehoa. Suunnon pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Suunto on Amer Sports -yhtymän tytäryhtiö. Lisätietoja: Suunto: Sami Ruotsalainen, tuotepäällikkö, puh. 09 875 870, fax 09 875 87 301, sähköposti: sami.ruotsalainen@suunto.com Eurooppa: Vrana Pitois, Trade Marketing Manager, Amer Sports Europe, puh. +49 89 89 801 219, fax +49 89 89 801 142, sähköposti: Vrana.pitois@amersports.net USA - Lauren Zimmerman, Trade Marketing Manager, Suunto USA, puh. +1 760 931 6788, fax. 1 760 931 9875, sähköposti: Lauren.zimmerman@suuntousa.com www.suunto.com www.suunto.com/M9i