Suunto M3, täydellisen startin salaisuus kilpapurjehduksessa

Uusi Suunto M3 -rannetietokone auttaa kilpapurjehtijoita ja purjelautailijoita onnistumaan startissa täydellisesti. Hyvä startti edellyttää, että kilpailija on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Suunto M3:n avulla kilpailijat voivat määrittää starttilinjan suotuisan puolen ja nähdä ajastimesta, kuinka paljon aikaa on starttilinjan ylittämiseen. Starttia edeltävinä kiireisinä hetkinä ajastimen lukitus varmistaa, että kilpailija ei muuta ajastimen synkronointia vahingossa. Suunto M3:n näytön suuret numerot ja kuuluvat merkkiäänet kertovat kilpailijalle koko ajan selkeästi, miten paljon aikaa lähtöön on jäljellä. Kilpailun aikana Suunto M3 auttaa kilpailijoita määrittämään suunnan seuraavaan reittipisteeseen ja vertaamaan sitä tuulen suuntaan ennen kääntömerkille saapumista. Näin he voivat valita oikean reitin heti käännöksen jälkeen, mikä antaa heille merkittävän etuaseman muihin kilpailijoihin nähden. Purjehtijat voivat myös merkitä tuulen suunnan kiertokehän avulla ja tarkkailla ja arvioida tuulen muutoksia. Kilpailuaikoja ja aikaleimoja voidaan tarkastella kilpailun jälkeen Suunto M3:n lokikirjasta. Suunto M3 on saatavilla maaliskuussa 2006. Suunto on yksi maailman johtavista urheiluinstrumenttien valmistajista. Sen tuotteita käytetään erityisesti sukelluksessa, talviurheilussa, vaelluksessa, purjehduksessa ja golfissa. Suunnon tuotteita ovat sukellustietokoneet ja -mittarit, rannetietokoneet, maasto- ja venekompassit ja tarkkuusinstrumentit. Yritys valmistaa tuotteita urheilulajeihin, joissa kehittynyt mittausteknologia ja tietojenkäsittely lisäävät merkittävästi suoritus- ja harjoittelutehoa. Suunnon pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Suunto on Amer Sports -yhtymän tytäryhtiö. Lisätietoja: Suunto: Sami Ruotsalainen, tuotepäällikkö, puh. 09 875 870, fax 09 875 87 301, sähköposti: sami.ruotsalainen@suunto.com Eurooppa: Vrana Pitois, Trade Marketing Manager, Amer Sports Europe, puh. +49 89 89 801 219, fax +49 89 89 801 142, sähköposti: Vrana.pitois@amersports.net USA - Lauren Zimmerman, Trade Marketing Manager, Suunto USA, puh. +1 760 931 6788, fax. 1 760 931 9875, sähköposti: Lauren.zimmerman@suuntousa.com www.suunto.com; www.suunto.com/M3