SUUNTO PÄIVITTÄÄ SYKEMITTARIMALLISTOAAN

Report this content

Uudet reaaliaikaiset toiminnot, pehmovyö, naisille suunnitellut mallit sekä lisävarusteet tekevät palkitusta t-sarjan mallistosta entistä täydellisemmän

Suunto t6c – monipuolista huipputekniikkaa huippu-urheilijoille

Suunto t6c on kehitetty huippu-urheilun ja -valmennuksen tarpeisiin, mutta se sopii myös aktiivikuntoilijoiden ranteisiin tai ohjaustankoihin. Suunnon sykemittareiden ykkösmalli Suunto t6c on saanut uusien ominaisuuksien lisäksi nyt seurakseen pehmeän ja joustavan Suunto Comfort -sykevyön. Sisäpinnan silikoniraitojen ansiosta Suunto Comfort –sykevyö myös istuu napakasti ja pysyy mukana kovassakin vauhdissa.

Suunto t6 on perinteisesti tarjonnut ainutlaatuisen paljon tietoa kehon toiminnasta mittaamalla tarkasti yksittäisiä sykkeitä ja niiden välistä vaihtelua. Näiden tietojen perusteella Suunto Training Manager PC-ohjelma on laskenut ja arvioinut erittäin täsmällisesti mm. sykettä, harjoituksen kuormitusta (EPOC:ia), energiankulutusta, hengitystiheyttä, ventilaatiota ja hapenkulutusta. Kaikki nämä ovat tärkeitä muuttujia tehtyjen harjoitusten ja saavutettujen tulosten analysoinnissa sekä tavoitteellisen harjoitusohjelman rakentamisessa. Suunto Training Manager PC-ohjelma toimii myös harjoituspäiväkirjana, jonne voit tehdä tarpeellisia kommentteja harjoittelun edistymisestä.

Uusi Suunto t6c näyttää nyt reaaliajassa monia aiemmin vasta tietokoneohjelmalla tulkittavissa olleita muuttujia: harjoitusvaikutusta (TE-arvoa), EPOC:ia (harjoituksen jälkeistä lisääntynyttä hapenkulutusta, joka kertoo treenin kuormituksesta) ja kulutettuja kilokaloreita. Uuden mittarin näyttö on entistä helppokäyttöisempi ja muokattavissa yksilöllisesti käyttäjän toiveiden tai harrastettavan lajin vaatimusten mukaan.

Monipuolisten syketoimintojen lisäksi Suunto t6c:n ominaisuuksia voi laajentaa lajikohtaisilla matka- ja nopeusantureilla: Suunto Foot POD juoksuun, Suunto Bike POD ja Suunto Road Bike POD muuttavat Suunto t6c-sykemittarisi langattomaksi pyöräilytietokoneeksi, sekä Suunto GPS POD lähes kaikkiin ulkoliikuntalajeihin. Uusi Suunto Cadence POD tuottaa pyöräilijälle tarpeelliset kampikierrokset, jota seuraamalla hän pystyy säilyttämään optimaalisen temmon.

“Suunto t6 ja Suunto Foot POD ovat korvaamaton yhdistelmä etappijuoksuissani”, kertoo sanoo ultrajuoksija Janne Kankaansyrjä. “Foot PODin avulla saan tiedon vauhdistani ja tehdystä matkasta ja siten pystyn paitsi säätelemään nopeuttani myös suunnittelemaan optimaalisesti ultrajuoksuissa välttämättömän nesteytyksen.” Janne Kankaansyrjä juoksee parhaillaan kuuluisaa Santiago de Compostela –pyhiinvaellusreittiä Pohjois-Espanjassa. Reitin kokonaispituus on 760 km ja Janne juoksee päivittäin 40-80 km. (http://jannekankaansyrja.blogspot.com/)

Uudessa naisten sykemittarimallistossa, Suunto t1, t1c, t3c ja t4c, on naiselliset rannekkeet ja maanläheiset värit - sammalleenvihreä, beige, oranssi ja musta. Laitteet korostavat käyttäjiensä tyyliä ja elämäntapaa niin työpaikalla kuin treeneissä tai matkoillakin.

Uudet tuotteet ovat kaupoissa.

Suunto on kestävyysharjoittelussa, sukelluksessa ja Outdoor-lajeissa käytettyjen urheiluinstrumenttien arvostettu suunnittelija ja valmistaja. Muotoilustaan, tarkkuudestaan ja luotettavuudestaan tunnetuissa Suunnon urheiluinstrumenteissa kellomainen ulkonäkö ja toimivuus yhdistyvät tiettyä urheilulajia varten suunniteltuihin tietokoneisiin. Suunnon palveluksessa on yli 500 henkilöä eri puolilla maailmaa ja yrityksen tuotteita viedään yli 80 maahan. Suunto on Amer Sports Oyj:n tytäryhtiö kuten myös Wilson, Atomic, Precor ja Salomon.

www.suunto.com/training;

Lisätietoja:

Amer Sports Suomi: Vesa Toivonen, puh. 09-725 7800, vesa.toivonen@amersports.com
Suunto: Tarja Kuusela, puh. 09-875 87 00, tarja.kuusela@suunto.com