• Suunto/

YHDYSVALTALAINEN HEALTH-LEHTI PALKITSI SUUNTO t6 -SYKEMITTARIN PARHAANA TUOTTEENA

Suunnon rannetietokone äänestettiin parhaaksi kuntoiluvälineeksi 2006

Yhdysvaltalainen Health-aikakauslehti valitsi Suunto t6:n parhaaksi kuntoiluvälineeksi puolivuosittaisessa parhaiden kuntoilutuotteiden arvioinnissaan. Best of Fitness Gear -palkintoa edelsi kahdeksan kuukauden testaus vuoden 2006 parhaiden kuntoiluvälineiden löytämiseksi. Arviossa testattiin urheiluvälineitä, -vaatetusta, ja –ravinteita. Valintaprosessin aikana asiantuntijoista koostunut raati arvioi ja testasi perusteellisesti tuotteita ja vertasi niitä kilpailevien valmistajien tuotteisiin. Suunto t6 on suunniteltu erityisesti tavoitteelliseen harjoitteluun. Suunto t6:n palkitsemisen perusteina olivat sen tarkat ja täsmälliset mittaukset kehon seitsemästä suoritusparametrista sekä sen erityinen ominaisuus käyttää näitä tietoja mittaamaan kuntoa. ”Suurimmalla osalla amerikkalaisista ei ole mahdollisuutta mitata kuinka tehokasta heidän harjoittelunsa on”, sanoo Lauren Zimmerman, Suunto USA:n markkinointipäällikkö. ”Terveysvaikutukset, jotka saavutetaan tehokkaalla harjoittelulla ovat kuitenkin liikkumisen syynä alun alkaen. Suunto t6:n avulla on mahdollista varmistaa, että harjoitusohjelmaan kuuluu riittävästi sellaisia harjoituksia, jotka vaikuttavat elimistön tasapainoon kuntoa kehittävän harjoitusvaikutuksen aikaansaamiseksi”. Suunto t6 eroaa muista sykemittareista siinä, että se pystyy seuraamaan, laskemaan ja tallentamaan urheilijan harjoituksia ja harjoitustiedot voidaan ladata tietokoneelle. Käyttämällä laitteen mukana tulevaa PC-ohjelmaa, urheilija voi tulkita tallennettuja tietoja ja analysoida harjoitusta tarkemmin. Tuloksena saadaan lähes laboratoriontarkkoja tietoja fyysisestä kuormituksesta, hapen kulutuksesta ja muista fysiologisista muuttujista, jotka vaikuttavat harjoitteluun. Suunto t6 sisältää myös muita rannetietokoneen ominaisuuksia kuten korkeusmittarin, ilmapainemittarin ja ajanoton. Tänä vuonna 70 vuotta täyttänyt Suunto on sukellustietokoneiden ja ulkoilurannetietokoneiden markkinajohtaja, ja maailman suurin kompassivalmistaja Suunto- ja Recta-merkeillään. Suunto-rannetietokoneita käytetään erityisesti kestävyysurheilussa, sukelluksessa, vaelluksessa, alppihiihdossa, purjehduksessa ja golfissa. Rannetietokoneessa yhdistyy rannekellon esteettiset ja toiminnalliset ominaisuudet sekä urheilulajikohtainen tietokone. Laitteen avulla eritasoiset liikkujat harrastajista kilpaurheilijoihin voivat analysoida ja parantaa suoritustaan ja lisätä turvallisuuttaan. Suunnon pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Yritys työllistää maailmanlaajuisesti yli 500 työntekijää, ja sen tuotteita myydään yli 70 maassa. Suunto on Amer Sports Oyj:n tytäryhtiö. www.suunto.com; www.suunto.com/t6 Lisätietoja: Tarja Kuusela, viestintäpäällikkö, puh. 09-875 870, sähköposti:tarja.kuusela@suunto.com