Amer Sports ja Symbio yhteistyöhön Movesense-innovaatioiden kehittämiseksi

Report this content

Amer Sports ja Symbio aloittavat yhteistyön Movesense-innovaatioiden kehittämiseksi. Amer Sportsin teknologiakumppanina Symbio kehittää yhtiön Movesense-sensoriteknologiaa hyödyntäviä mobiilisovelluksia ja –palveluita kolmansille osapuolille.

Sensoriteknologiaan ja avoimiin rajapintoihin pohjautuva Movesense mittaa tehtyä urheilusuoritusta (nopeutta, liikerataa, matkaa) ja Movesensen pohjalta rakennetut sovellukset voivat muuttaa kerätyn urheilutiedon käyttäjälle lisäarvoa tuottavaksi tiedoksi. Älykkään mittaustiedon avulla käyttäjän ymmärrys päivittäisestä harjoittelusta kasvaa ja käyttäjä voi muokata harjoitteluaan mittaustiedon perusteella.

Symbio ja Amer Sports tarjoavat yrityksille mahdollisuuden ottaa Movesense-teknologia nopeasti käyttöön ja tehdä nykyisistä urheiluvälineistä älykkäämpiä ja paremmin verkottuneita pilvipalveluihin ja sovelluksiin. Symbio myös vauhdittaa täysin uusien Movesense-liikkeenmittaamiseen pohjautuvien urheiluinnovaatioiden kehittämistä ideasta sovelluksiin, pilvipalveluihin ja tuotteen elinkaaren kattavaan ylläpitoon.

”Valitsimme Symbion ensimmäiseksi Movesense-ekosysteemikumppaniksemme , koska he ovat globaali toimija ja heillä on vahva kyky kehittää ideoita tuotteiksi. Meille kumppanuus tarjoaa mahdollisuuden viedä Movesense-sensoriteknologiaa nopeasti eri toimialoille,“ toteaa Heikki Norta, Amer Sportsin liitettävistä laitteista ja palveluista vastaava johtaja.

”Olemme erittäin ylpeitä tästä globaalista yhteistyöstä Amer Sportsin kanssa. Kumppanuus vahvistaa Symbion älylaitteiden strategiaa ja mahdollistaa yhdessä Amer Sportsin kanssa ainutlaatuisten urheilukokemusten luomisen,” sanoo Arto Kuusinen, Symbion toimitusjohtaja.

Amer Sports esittelee Movesense-alustan Slushissa 30.11.-1.12.2016.

Tietoa Amer Sportsista

Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Wilson, Atomic, Arc’teryx, Mavic, Suunto ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä (AMEAS). www.amersports.com

Tietoa Symbiosta

Symbio (www.symbio.com) on globaali kehityskumppani, joka yhdistää teknologisen edelläkävijyyden vahvaan liiketoimintaymmärrykseen. Autamme asiakkaitamme kehittämään innovatiivisia ratkaisuja sekä ainutlaatuisia digitaalisia palveluita, jotka edesauttavat asiakkaidemme kasvua sekä jatkuvaa uusiutumista. Symbion asiakkaita ovat mm. ABB, Adidas, Google, Huawei, Ponsse ja Sandvik www.symbio.com