Professori Seppo Pyrhönen Suomen Syöpäyhdistyksen johtoon

Suomen Syöpäyhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi on valittu vuosille 2008-2010 Turun yliopistollisen sairaalan syöpätautien klinikan ylilääkäri, professori Seppo Pyrhönen Espoosta ja varapuheenjohtajaksi pankinjohtaja Riitta Pyhälä Helsingistä.

Hallitukseen on valittu uutena jäsenenä pastori, toimittaja Hilkka Olkinuora Tampereelta. Hallituksessa jatkavat professori Jorma Isola Tampereelta, professori Heikki Joensuu Helsingistä, dosentti Sirkku Jyrkkiö Turusta, professori Jorma Keski-Oja Helsingistä, ylihoitaja Alpo Manninen Mikkelistä, professori Jorma Paavonen Helsingistä, dosentti Ulla Puistola Oulusta, professori Pekka Puska Helsingistä, professori Teuvo Tammela Tampereelta.

Syöpäsäätiön ja Syöpätautien Tutkimussäätiön hallituksen puheenjohtajana jatkaa dosentti Tuomo Timonen Helsingistä ja varapuheenjohtajaksi valittiin professori Risto Johansson Kuopiosta.

Suomen Syöpäyhdistys on 1936 perustettu järjestö, jolla on 12 maakunnallisen yhdistyksen ja neljän valtakunnallisen potilasyhdistyksen kautta noin 145 000 jäsentä.
Suomen Syöpäyhdistyksen pääsihteeri on lääketieteen ja kirurgian tohtori Harri Vertio.