• Taiste/

Kansainvälisesti palkittu suunnittelu- ja teknologiatoimisto Taiste laajentaa toimintaansa merkittävästi pääkaupunkiseudulla

Report this content

Lönnrotinkadulle avautuvan uuden toimitilan lisäksi yritys hakee kasvua uusilla rekrytoinneilla ja toimialuevaltauksilla.

Vasemmalta oikealle: suunnittelujohtaja & osakas Ville Kaisla, suunnittelujohtaja Sami Sorvali, teknologiajohtaja & osakas Mikko Harju.

Digitaalisia palveluja suunnitteleva ja toteuttava Taiste kasvattaa liiketoimintaansa merkittävästi pääkaupunkiseudulla Turun toimistonsa rinnalle.

Helsingin Lönnrotinkadulle on juuri avautunut yrityksen uusi toimisto, joka houkuttelee uusia työntekijöitä niin teknologian kuin käyttökokemuksen ammatilaisista. Pääkaupunkiseudun suunnittelujohtajana aloittaa Sami Sorvali, jonka aikaisemmasta työhistoriasta löytyy niin startupeja kuin Microsoftin, Nokian, BMW:n ja Electronic Artsin kaltaisia kansainvälisiä toimijoita.

“Toisin kuin IT-konsulttibisneksessä on usein tapana, Taisteella ihmisiä ei lähetetä täysipäiväisesti töihin asiakkaan tiloihin. Se on tärkeä tekijä hyvän toimistokulttuurin muodostumisessa”, Sorvali kertoo ensivaikutelmistaan.

“Olemme kehittäneet hybridimallia, jossa asiakas saa meiltä täyden omistautumisen projektille, mutta tekijä saa jatkuvaa tukea myös muilta taistelaisilta. Näin saamme asiakkaalle enemmän ideoita pöydälle, mutta pidettyä kiinni myös kehittymisestä ryhmänä sekä hyvästä tunnelmasta toimistolla”, kertoo Ville Kaisla, Taisteen yksi perustajista.

Vuonna 2009 perustettu Taiste on aiemmin yhdistänyt palvelumuotoilu-, UX- ja teknologiaosaamistaan näkyvimmin Suunnon, UPM:n ja taksintilaussovellus Valopilkun kanssa. Uunituoreita asiakkuuksia edustavat Hesburger, Buster ja Takeda.

Taiste on voittanut historiansa aikana lukuisia alan palkintoja, mukaan lukien arvostetussa Interaction Awards -tapahtumassa New Yorkissa kaikkien aikojen ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä.

Lehdistökuva (vasemmalta oikealle: suunnittelujohtaja & osakas Ville Kaisla, suunnittelujohtaja Sami Sorvali, teknologiajohtaja & osakas Mikko Harju): https://www.dropbox.com/sh/a72dhtm0i317mc9/AADyU83FWIG1ZGNLchlNMOR5a?dl=0

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Tuomas Jalamo