Sierra Leone klubilla laaja kattaus musiikkia ja projekteja

AWOL Finland, Children Crossing Cultures rf ja Taksvärkki ry tuovat perjantaina 11.10. kulttuurikeskus Caisan lavalle Helsingissä kirjavan joukon muusikoita, taiteilijoita ja toimijoita, joita kaikkia yhdistää rakkaus Sierra Leoneen.

Poikkitaiteellisen illan teemana Sierra Leone klubilla on Uusi Sierra Leone – Koulutusta lapsille. Tapahtuman taustalla on halu kertoa suomalaisille Sierra Leonesta sekä suomalaisten järjestöjen siellä tekemästä kehitysyhteistyöstä.

Tapahtumassa kuullaan Ourvision 2013 finaalissa kilpailleen Obi Phrase and the Cross Cultures Bandin lisäksi sellaisia yhtyeitä ja artisteja kuten Es-Ow and the Ridial band, Korobad, Suvilahti band, Mama Africa Band, Papa Zai, Romeo Kantalomba, Lossi T and Juoksut band ja Hilton Marowa. Suomesta sekä lukuisista Afrikan maista kotoisin olevat muusikot takaavat tunnelman olevan taatusti tanssittava!

Sierra Leone klubi tuo muusikoiden, runoilijoiden ja näyttelijöiden lisäksi yhteen järjestöjä, jotka työskentelevät Sierra Leonen hyväksi. Ilta tarjoaa ajantasaista tietoa Sierra Leonesta ja esittelee osallistumismahdollisuuksia niille, joita kiinnostaa tukea tämän pienen länsiafrikkalaisen valtion ponnisteluja kohti parempaa tulevaisuutta.

Tapahtumaan ottavat osaa myös sen suojelijat Sierra Leonen komissaari Iso-Britannista, Eddie Turay, ja Sierra Leonen EU-lähettiläs, Ibrahim Sorie Kamara.

Klubi-illan pääorganisaattoreina toimivat AWOL Finland, joka koostuu Suomessa asuvasta aktiivisesta joukosta sierraleonelaisia, taidekasvatusta tekevä Children Crossing Cultures rf  ja Taksvärkki ry, joka kannustaa suomalaisia nuoria maailmanlaajuisen yhteisvastuuseen.

Järjestönsä toimintaa ovat tapahtumassa esittelemässä myös Moniheli ry, Suomen Pakolaisapu, Plan Suomi, Liikkukaa! ry, Suomi Sierra Leone Seura ry, Grass Root Media ry ja PACUNET ry.

Sierra Leone klubi Kulttuurikeskus Caisassa perjantaina 11.10.2013 kello 18:00-23:00. Liput 10 euroa / opiskelijat 5 euroa.

- - - - - - - - - -

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt: