Ota muutos haltuun ja kasva muutosjohtajana! Kirja 27.11.

Report this content

Viikoittain kuulemme uutisia yritysjärjestelyistä ja yt-neuvotteluista. Muutokset ovat yritysten arkea, mutta silti ne tulevat usein äkkiä ja arvaamatta.  Ennakointi ja se, miten hyvin esimiehet ovat valmistautuneita johtamaan muutosta, ratkaisee yrityksen menestyksen, muistuttaa Helka Pirinen kirjassaan Esimies muutoksen johtajana, joka ilmestyy 27.11.

Miten johtaa erilaisia työntekijöitä muutoksessa ja huomioida heidän tarpeensa? Miten kannustaa työntekijöitä ja voittaa muutoksen vastarinta? Miten huolehtia omasta hyvinvoinnista muutoksen aikana?

Näihin kysymyksiin löytyy vastaus Esimies muutoksen johtajana -teoksesta. Kirjassa käydään läpi muutoksen elinkaaren vaiheet ja työntekijöiden erilaisia tapoja reagoida muutokseen. Esimies saa käytännön esimerkkien kautta ratkaisuja muutosviestintään ja itsensä johtamiseen muutoksessa. Kirjassa paneudutaan pohtimaan, miten esimies ylläpitää valmentavaa ja vuorovaikutteista johtamissuhdetta työntekijöiden kanssa. Kirjassa käsitellään muutosta myös eri sukupolvien näkökulmista. ”Nuoret y-sukupolven henkilöt haluavat suoraa ja kaikille avointa viestintää sekä vuoropuhelua yli organisaatiotasojen. He haluavat muutoksiin liidereitä, ei pomoja”, kommentoi Helka Pirinen.

”Esimies jää usein yksin ja neuvottomiksi muutostilanteissa. Epävarma esimies siirtää oman epävarmuutensa työyhteisöön. Esimiehet ovat usein sokeita omalle johtamistyylilleen ja johtavat työtekijöitä kaikissa tilanteissa hyvin samalla tavalla. Eri johtamistilanteet vaativat kuitenkin erilaisia johtamistyylejä. Työntekijät eivät ole massa, jota johdetaan. Rohkea esimies uskaltaa johtaa eri tavoilla eikä jumiudu yhteen tuttuun ja turvalliseen tapaan johtaa”, sanoo Helka Pirinen. ”Esimiehen johtamista helpottaa se, kun hän oppii tuntemaan muutoksen lainalaisuuksia ja johtamaan työntekijöitä niin järjellä kuin tunteella. Muutostilanteissa työyhteisöissä tarvitaan yhteistyötä. Työpaikoilla on liikaa vallalla parjaamisen kulttuuri kun tarvitaan pärjäämisen kulttuuria. Yhdessä muutostuska selätetään hetkessä”, Helka kannustaa.

Esimies muutoksen johtajana on käytännön opas muutoksen maailmaan, kirja esimiehille, johtajille ja muutosprojekteista sekä HR- ja kehittämistoiminnoista vastaaville. Kirjasta saavat ideoita niin uudet esimiehet kuin pitkän linjan esimieskonkaritkin.

Lisätietoa kirjasta: Helka Pirinen helkapirinen@hotmail.com, puh. 040 512 1470 ja kustannustoimittaja Minna Karlsson minna.karlsson@talentum.fi, puh. 040 643 3310.

Arvostelukappalepyynnöt: kirjat@talentum.fi

Kirjan julkistamistilaisuus järjestetään Helsingin Pörssiklubilla perjantaina 5.12.2014 klo 8.30–10. Ilmoittaudu mukaan osoitteessa www.helkapirinen.fi.

Helka Pirinen

ESIMIES MUUTOKSEN JOHTAJANA

978-952-14-2317-8, sidottu

978-952-14-2566-0, sähkökirja

270 s., 45 €

Helka Pirinen on liikkeenjohdon konsultti ja esimiestyön valmentaja, joka toimii yrittäjänä ja toimitusjohtajana People & Leadership Consulting Oy:ssä. Helka on toiminut yli 12 vuoden aikana ulkopuolisena neuvonantajana ja muutosvalmentajana sadoissa yritysjärjestelyissä ja muutosprojekteissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Uransa aikana hän on valmentanut ja coachannut tuhansia esimiehiä ja johtajia vaativissa muutostilanteissa. Helkalla on vahva osaaminen esimiestyön kehittämisestä ja oppimisen edistämisestä. Hänen näkemyksensä johtamiseen on hyvin käytännönläheinen ja hän uskoo muutoksen positiivisiin mahdollisuuksiin ja yhteistyön voimaan. Helkan johtamisen filosofiaan kuuluu ”yes we can”-asenne.

Talentum

Mediayhtiö Talentum tarjoaa ammattilaisille lehtiä, ammattikirjoja, seminaareja ja online-palveluita. Talentumin tuottamat mediasisällöt perustuvat vahvaan osaamiseen ja journalistiseen ammattitaitoon.

Osoite: Itämerenkatu 23, 00180 Helsinki
Puhelin: 020 442 4100