AS Tallink Grupp kuljetti tilivuotensa kolmannella kvartaalilla 12 prosenttia enemmän matkustajia

AS Tallink Grupp kuljetti yhteensä 1 829 367 matkustajaa tilivuotensa kolmannella kvartaalilla (maaliskuu–toukokuu). Tämä on 12,4 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuotena vastaavaan aikaan. Toukokuun matkustajamäärä kasvoi 11 prosenttia yhteensä 657 335 matkustajaan.

Matkustaja- ja ajoneuvomäärät kasvoivat kaikilla konsernin pääreiteillä. Kolmannella vuosineljänneksellä konserni kuljetti Suomi-Viro-reitillä 824 759 matkustajaa (+14 %), Suomi-Ruotsi-reitillä 672 573 matkustajaa (+11 %), Ruotsi-Latvia-reitillä 115 879 matkustajaa (+44 %) ja Viro-Ruotsi-reitillä 195 599 matkustajaa (+2,5 %). - Matkustajamäärien kasvu kertoo siitä, että asiakkaat arvostavat laajaa reittiverkostoamme, monipuolisia lomapakettejamme ja erityisesti Tallinnan-liikenteen laivavuorojen runsautta. Tallink on ainoa varustamo, joka voi tarjota asiakkaalle seitsemän eri laivareittiä ja näin laajan valikoiman lomakohteita Itämeren alueella, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki. Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen autojen määrä kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä. Konserni kuljetti yhteensä 191 387 henkilöautoa (+ 30 %), mutta rahtiyksikköjen määrä väheni 29 % (60 477 yksikköä). Toukokuun aikana Tallink Grupp kuljetti yhteensä 657 335 (+11 %) matkustajaa, 71 195 autoa (+34 %) ja 20 250 (-27 %) rahtiyksikköä. Tallink Gruppin tilivuosi alkaa 1. syyskuuta ja päättyy 31. elokuuta.

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.