Itämeren kuningatar Baltic Queen saapuu tänään Suomeen

Tallink-konsernin uusin alus Baltic Queen aloittaa tänään 7.8.2014 liikennöinnin Helsinki-Tallinna-reitillä. Baltic Queen korvaa Silja Europan, joka lähtee matkaamaan kohti Pohjois-Australiaa asuntolaivaksi.

Baltic Queen jatkaa liikennöintiä samalla aikataululla kuin edeltäjänsä. Se lähtee joka ilta klo 18 Helsingistä 22 tunnin risteilylle Tallinnaan. Baltic Queen on valmistettu Suomessa vuonna 2009, ja se on Tallink-konsernin laivaston uusin laiva. Aikaisemmin laiva liikennöi Tukholma-Tallinna-reitillä.

Erotuksena edeltäjäänsä Baltic Queeniltä puuttuvat alimmat hyttiluokat. Edullisin majoitusvaihtoehto on B-hytti ja tarjolla on myös Executive Suite -sviittejä. Myös laivan ravintolatarjonta on monipuolinen; tarjolla on mm. gourmet-ruokaa, Grill House -ravintolan annoksia, venäläisiä à la carte -aterioita sekä tietenkin perinteinen buffet.

Europalta tuttu, monipuolinen viihdetarjonta jatkuu Baltic Queenilla. Lisäksi laivalla on useita kauppoja sekä sauna- ja allasosasto tilaussaunoineen.

Baltic Queen faktat:

Rakentaja: Akeryards, Suomi
Matkustajia: 2800
Hyttejä: 927
Vuodepaikkoja: 2500
Kansia: 12
Pituus: 212 m
Leveys: 29 m
Nopeus: 24 solmua
Rahtimetrejä: 1130 m
Liikennöi Viron lipun alla

Tallink Siljan kuvapankki medialle löytyy osoitteesta: http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/medialle#tabs-content-3

Lisätiedot:

Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Baltic Queen aloittaa tänään 7.8.2014 liikennöinnin Helsinki-Tallinna-reitillä.
Tweettaa
Tweettaa