Karnevaalitunnelmaa Baltic Princessillä 13.5. asti

Kevään suurteema Tallinkin Baltic Princess -risteilylaivalla on Carnaval Latino, joka tuo Itämerelle latinorytmejä ja eksoottisia makuja 2.3.-13.5.2011. Teeman pääesiintyjä on Rion sambakarnevaaleilla palkittu ryhmä, joka järjestää jokaisella lähdöllä myös sambatanssikurssin.

Carnaval Latino -teema tuo Itämerelle tuulahduksen Karibianmereltä. Esiintyjäkaartiin lukeutuvat ympäri laivaa musisoiva kuubalainen Coincidencia! -kvartetti sekä Martini Barissa esiintyvä kuubalainen duo. Pääesiintyjä on brasilialainen show-ryhmä Samba do Salgueiro, joka on palkittu Rion sambakarnevaaleilla parhaana sambaryhmänä vuonna 2009. Jokaisella lähdöllä järjestetään ryhmän luotsaama sambakurssi, jolle voi osallistua yksin tai parin kanssa.

- Kahtena edellisenä vuonna latinorytmit ovat hurmanneet matkustajia Tukholma-Tallinna- ja Tukholma-Riika-reiteillämme. Tänä vuonna saimme uudistetun teeman myös Baltic Princessille. Esiintyjiä on kaikilla reiteillä yhteensä lähes parisataa, pelkästään Kuubasta on tullut 130 esiintyjää. Se on suurin Pohjois-Eurooppaan kerralla tuotu kuubalainen esiintyjäryhmä, ja toimme heidät tänne omalla erikoischarter-lennolla, kertoo Tallink Silja Oy:n viihdepäällikkö Kati Heiniö.

Buffet Tallinkin ja à la carte -ravintoloiden reseptit ovat tukholmalaisen Paladar de Cuba -ravintolan keittiömestarin Luis Enrique Pérezin käsialaa. Ruokalistalta löytyy muun muassa ”Ceviche de bacallao”, limemarinoitua turskan fileetä ja simpukanlihaa, ”Cordero Habanero”, rosmariinimarinoitua lammasta, sekä muita kuubalaisia klassikoita, kuten ”Ropa Vieja” (”Vanhat vaatteet”), eli kuubalainen kotiruokapihvi.

Lisäksi teeman aikana laivan Martini Barissa voi seurata, kuinka aito sikari syntyy sikarinkäärijän taitavissa käsissä.

Baltic Princess lähtee joka päivä Helsingistä Tallinnaan klo 18.30. Risteilyn pituus on 22 tuntia.

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy: viihdepäällikkö Kati Heiniö, p. 040 749 0033, kati.heinio@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.