Kokkimaajoukkue valmistaa kesäisen Menu Nordicin Silja Linen laivoille

Tänä kesänä Silja Linen Helsingin-laivoilla herkutellaan Suomen kokkimaajoukkueen suunnittelemaa Menu Nordicia. Viiden ruokalajin pohjoismainen kesämenu on tarjolla laivojen Bon Vivant -ravintoloissa 19.5. alkaen.

Kokkimaajoukkueen jäsenet eli kokkileijonat hallitsevat keittiössä tarvittavan tekniikan mestarillisesti ja taituroivat makuja, jotka kohottavat pohjoisen keittiön uusiin ulottuvuuksiin. Kokkileijonien loihtima kesäinen menu sisältää upeita puhtaita raaka-aineita ja mielenkiintoisia makuyhdistelmiä. Kokkimaajoukkueen kapteeni Kristian Vuojärvi kuvailee Menu Nordicin ruokalajien valintaa näin:

Ruijanpallasta & raparperia
”Savustettu pallas ja raparperi oli yhdistelmänä meille itsestäänselvyys. Kevyesti savustettu kala yhdistettynä suomalaiseen raparperiin tarjoaa tuhdin ja raikkaan makuelämyksen.”

Vuohenmaitoa & maa-artisokkaa
”Maa-artisokka on mielestämme erittäin hyvin pohjoisen mauista kertova kasvi. Sen intensiivisestä mausta voi löytää pohjoisen puhtaan maaperän.”

Kirjolohta & fenkolia (kalavaihtoehto)
”Haluamme olla nostamassa maultaan erinomaista kirjolohea takaisin yhdeksi suomalaisten suosikkikaloista. Varhaisperunat kuuluvat kesään ja ovat luonnollinen valinta lisukkeeksi.”

Vasikkaa & sipulia (lihavaihtoehto)
”Vasikka ja sipuli ovat raaka-aineina yleisiä, mutta omalla tavallaan haasteellisia valmistaa. Tuomme nämä raaka-aineet lautaselle monessa eri muodossa.”

Juustoa
”Kuusenkerkkä-omenahyytelö antaa keveyttä tuhdille Helsingin Meijerin valkohomejuustolle.”

Mansikoita & valkosuklaata
”Jälkiruoan kokosimme suomalaisen mansikan ympärille. Juuri mansikka raikkaudellaan, makeudellaan ja keveydellään kuvastaa Suomen kesää parhaimmillaan.”

Menu on voimassa Silja Linen Helsingin-laivoilla 19.5.-31.8.2016.

Menu Nordicin suunnittelua on koordinoinut Tallink Siljan Oy:n Head of Restaurant Services Matti Jämsén. Suomen kokkimaajoukkueen jäseniä ovat Kristian Vuojärvi (kapteeni), Jarkko Pulkkinen (varakapteeni), Aki Kinnunen, Janne Töllinen, Jenni Bergström, Mikko Pakola, Simo Pietarinen, Samuel Mikander, Joona Lehto, Eero Paulamäki, Emeliina Papinniemi ja Marika Korhonen. Joukkueenjohtajana toimii Tapio Laine. Kokkimaajoukkue edustaa Suomea neljän vuoden välein järjestettävissä kokkien olympialaisissa, seuraavan kerran lokakuussa 2016 Erfurtissa Saksassa.

Lue lisää Suomen kokkimaajoukkueesta: http://www.ctof.fi

Menu Nordic on nähtävissä osoitteessa: www.digipaper.fi/siljaline/128681/  #siljalicious

Lisätietoja antavat:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704
Tallink Silja Oy, Head of Restaurant Services, Matti Jämsén, matti.jamsen@tallinksilja.com, 0400 729 099

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat: