Kuluttajien valinta: Silja Line on Suomen luotetuin laivayhtiö/risteilynjärjestäjä

Silja Line on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa jo kuudennen kerran Suomen luotetuimmaksi laivayhtiöksi/ risteilynjärjestäjäksi.

Omassa kategoriassaan Silja Line sai Suomessa 42 prosenttia maininnoista. Tämän lisäksi Tallink Silja sai maininnoista 5 prosenttia ja saman yhtiön toinen brändi, Tallink 13 prosenttia maininnoista. Tutkimuksen mukaan Silja Lineen luottavat hieman muita useammin naiset, alle 50-vuotiaat ja vastaajat, joiden taloudessa on alle 16-vuotiaita lapsia.

- Arvostamme tämän jo kuudennen valinnan maamme luotetuimmaksi laivayhtiöksi ja risteilynjärjestäjäksi todella korkealle, sillä se kertoo suomalaisten tyytyväisyydestä laivoihimme, matkatarjontaamme ja palveluumme. Reader’s Digestin suuri levikki mahdollistaa kattavan otoksen ja luotettavat tutkimustulokset. Haluamme kiittää lämpimästi luottamuksesta ja lupaamme kehittyä edelleen ollaksemme luottamuksen arvoisia jälleen ensi vuonna, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki.

Yhdeksättä kertaa toteutettu tutkimus on yksi suurimmista Euroopassa tehtävistä kuluttajatutkimuksista. Mukana oli 16 maata ja vastaajia yhteensä 23 287. Suomessa kyselyyn vastasi 1 514 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Reader’s Digest on Euroopan suurilevikkisin aikakauslehti (levikki lähes 4 miljoonaa), mikä mahdollistaa väestöä edustavan otoksen valitsemisen iän ja sukupuolen mukaan kussakin maassa.

Tutkimus selvitti avoimella kysymyksellä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit 37 eri tuoteryhmässä. Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin, jonka jälkeen he arvioivat sen neljää eri ominaisuutta asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva ja kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen.

Lisätietoa Suomen tuloksista löytyy toukokuussa 2009 internet-osoitteesta: www.luotetuinmerkki.fi

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.