New Yorkin tunnelma katettu Silja Linelle

Silja Linen Helsingin-linjan laivoilla voi nyt nauttia New Yorkin tunnelmasta. ”Ison Omenan” elämyksiä koetaan Silja Serenadella ja Silja Symphonylla aina 31.5.2011 asti. Teeman tähtimenusta vastaa New Yorkin hyvin tunteva kokki Sara La Fountain.

Helsingistä Tukholmaan liikennöivien Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Promenade-kävelykadut muistuttavat nyt elämää sykkivää Broadwayta. Kävelykadulla tapaa niin elokuvien supersankareita kuin NYPD-poliiseja sekä muita suurkaupungille tuttuja elementtejä, kuten Yellow Cabin, keltaisen newyorkilaistaksin. Silja Serenaden ja Silja Symphonyn 13. kannella voi nyt nauttia merimaisemista suurkaupungin tunnelmassa uudessa New York Club & Loungessa (entinen disco Bali). Ravintolasta on saatavilla juomien kyytipojaksi pientä purtavaa, muun muassa sushia.

New Yorkin tunnelmaa luovat Promenadella amerikkalaiset muusikot Perry Michael Allen ja Lynn Hilton tulkiten jazzahtavaa musiikkia. Sielukkaasta jazzista pääsee nauttimaan myös Joyce & Friends ja Victoria Horne Trion esittäminä. Jazzin lisäksi nämä aidot amerikkalaiset triot soittavat bluesia, R&B:tä ja soulia. Blues Brothers ja James Brown -tyyliseen vauhdikkaaseen tunnelmaan pääsee soulmies Victor Kotzen energisissä esiintymisissä Silja Serenadella 24.–30.3.2011 ja 21.–29.4.2011 sekä Silja Symphonylla 4.–15.4.2011.

Keskiyön show’na vuorottelevat Welcome to Broadway ja Totally New York. Welcome to Broadway on matka Broadway-musikaalien maailmaan. Totally New York johdattaa matkustajat New Yorkin eri kaupunginosiin ja aikakausiin.

Bistro Maximen menu Sara La Fountainin käsialaa

Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Bistro Maxime -ravintoloiden menu on Sara La Fountainin käsialaa. Sara tuntee New Yorkin ruokamaailman kuin omat taskunsa, ja menussa ovat edustettuina Manhattanin monipuoliset maut rennosti eri elementtejä yhdistellen. Kahviloista on saatavilla myös muita amerikkalaistyylisiä herkkuja, kuten hampurilaisia, hot dogeja, bageleita, donitseja ja pretzeleitä. Lisäksi ostosmaailmasta voi hankkia tuliaisia New Yorkin henkeen. Teema näkyykin matkustajalle kattavasti koko risteilyn ajan.

- Teema kattaa koko risteilyn aina terminaalista risteilyn päättymiseen asti. Asiakkaamme arvostavat hyvin suunniteltuja kokonaisuuksia, ja uskomme, että he tulevat olemaan uusimpaan teemaamme erityisen tyytyväisiä, sanoo Tallink Silja Oy:n viihdepäällikkö Kati Heiniö.

Lisätietoja Silja Linen New York -teemasta osoitteessa www.silja.fi/ny

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy: viihdepäällikkö Kati Heiniö, p. 040 749 0033,
kati.heinio@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.