Sara La Fountain tuo New Yorkin Silja Linen lautasille

Siljalla rakastutaan New Yorkiin koko kevään ajan aina 31.5.2011 asti. Teema tuo Siljan Helsingin-laivoille monipuolisen viihteen lisäksi New Yorkin makujen kirjon. Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Bistro Maxime -ravintolan menu on tällä kertaa New Yorkin tuntevan kokin Sara La Fountainin käsialaa.

Bistro Maximen ruokalistalla on seitsemän alkuruokaa, kymmenen pääruokaa ja kuusi jälkiruokaa. Makujen lisäksi erityistä huomiota on kiinnitetty esillepanoon.

– Silja Linelle tuottamassani menussa pyrin tuomaan esille parhaita paloja New Yorkin monipuolisesta ruokakulttuurista, mutta haluan että annokset miellyttävät makunsa ohella myös ruokailijan silmää. Alkupalojen joukossa ovat muun muassa Wall Street Salad ja Hudson Bay Crab Cake ja pääruokien joukossa ovat Empire State Burger sekä Little Italy Chorizo and Meatball Pasta. Ruoanlaittofilosofiani näkyy aterioiden nimissä, ruoanlaiton pitää olla rentoa ja mutkatonta, Sara summaa.

Sara La Fountainilla on suomalainen äiti ja amerikkalainen isä, joka toimii ravintoloitsijana New Yorkissa. Sara on sekä Suomen että Yhdysvaltojen kansalainen ja hän sukkuloi taajaan Helsingin ja New Yorkin väliä. Sara on opiskellut maineikkaassa ravitsemusalan oppilaitoksessa, Culinary Institute of Americassa. Opintojen jälkeen hän on suunnitellut reseptejä, astiastoja, lasistoja, tekstiilejä sekä keittiöjalkineita. Lisäksi hän vetää räätälöityjä kokkikouluja ja on tehnyt tv-ruokaohjelmia Vuonna 2005 hän julkaisi ensimmäisen ruokakirjansa à la Saran, joka sai maailman parhaan esikoiskeittokirjan palkinnon, Gourmand Awardin. Toinen teos, Täydellinen päivä, oli vuoden 2008 Suomen myydyin ruokakirja ja syyskuussa 2010 julkaistiin kolmas teos, Passion for Food.

Silja Linen New York -teeman aikaan myös muissa Helsingin-laivojen ravintoloissa herkutellaan Amerikan mauilla. Bon Vivantin à la carte -listalta löytyy hienostuneita makuja meren takaa ja saatavilla on myös Menu New York. El Capitán -ravintolan lista on kauttaaltaan teeman tyylinen. Lisäksi laivoilta saa tietysti hot dogeja, hampurilaisia, bageleita, donitseja, cupcakeja ja pretzeleitä.

- Helsingin-laivoilla on nyt mahdollisuus herkutella monin eri tavoin New Yorkin malliin, vaihtoehtoja löytyy jokaiseen makuun. Toivotamme asiakkaat tervetulleiksi maistelemaan Ison Omenan herkkuja, sanoo Tallink Siljan ruoka- ja ravintolapalveluiden päällikkö Tomi Söderström.

Yhteydenotot:
Tallink Silja Oy: viestintäpäällikkö Laura Saksala, p. 358 50 377 6669, laura.saksala@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.