Silja Europalla teknisiä ongelmia

Risteilyalus Silja Europa oli matkalla Tukholmasta Turkuun, kun laivassa havaittiin tekninen vika. Laiva on pysäytetty ja se sijaitsee Ahvenanmaan saaristossa; laivalla olevilla matkustajilla ei ole vaaraa, kertoo Tallink-konserni.

Tekninen ongelma on laivan ohjausjärjestelmässä. Miehistö tutkii vikaa parhaillaan ja ongelmaa korjataan. Laivan pääkoneet ja ohjailupotkurit toimivat, ja laiva on ohjattavissa. Laivalla olevilla matkustajilla ei ole vaaraa eikä laiva itse ole vaarassa. Laivalla on 1373 matkustajaa ja 286 miehistön jäsentä. Yhtiö tarjoaa kaikille laivalla oleville matkustajille ilmaisen illallisen ja siinä tapauksessa, jos laiva saapuu Turkuun vasta aamulla, kaikille matkustajille tarjotaan myös ilmainen aamiainen. Silja Europan seuraavat lähdöt tänään Turusta ja huomenna Tukholmasta on peruttu, ja lippujen hinnat palautetaan asiakkaille kokonaan. Yhtiö ilmoittaa jatkotoimenpiteistä niin pian kuin mahdollista. Yhtiö on jatkuvassa yhteydessä asiaankuuluvien viranomaisten kanssa. Silja Europa liikennöi Turku-Tukholma-reitillä.

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.