Silja Line ja VisitSweden etsivät kesäreporttereita Tukholmaan

Silja Line ja VisitSweden etsivät uudessa kampanjassaan kahdeksaa kesäreportteria Tukholmaan. Tehtäviin valitut kesäreportterit pääsevät raportoimaan Tukholman ilmiöitä ja tapahtumia edustamansa aihealueen piiristä Silja Linen ja VisitSwedenin OmaTukholma-internetpalveluun.

Silja Line ja VisitSweden ovat käynnistäneet kampanjan, jossa haetaan ensi kesäksi kesäreporttereita Tukholmaan. Kesäreportterien tehtävänä on kirjoittaa raportteja Tukholmasta Silja Linen ja VisitSwedenin vuoden alussa avaamalle Tukholman palveluita listaavalle OmaTukholma-sivustolle (www.omatukholma.fi).

Kesäreporttereita haetaan kirjoittamaan eri aihealueista: kulttuurista, muodista, ruoasta, urheilusta, designista, kauneudesta & hyvinvoinnista, ostoksista ja tapahtumista. Jokainen reportteri kirjoittaa yhdestä aihealueesta ja hän saa ottaa mukaan yhden avustajan, esimerkiksi ystävänsä kuvaamaan kohteita.

Silja Line ja VisitSweden tarjoavat kesäreporttereille ja heidän avustajilleen Päivä Tukholmassa -risteilyn ja Tukholma-kortin, jolla pääsee tutustumaan vaivattomasti veloituksetta Tukholman eri käyntikohteisiin ja hyödyntämään paikallisliikennettä maksutta.

Matkalla reportterit tutustuvat ennalta määrättyihin, tiettyyn aihealueeseen liittyviin kohteisiin. Lisäksi kesäreportterien on mahdollista ennalta määrättyjen kohteiden lisäksi tuoda esille raportissaan omia suosikkejaan aihealueeseen liittyen. Matkan jälkeen kesäreportterit kirjoittavat kokemuksistaan OmaTukholma-sivustolle.

- Kesäreportteri-kampanjalla toivomme kesämatkailijoiden löytävän uusia kohteita Tukholmasta ja saamaan uusia näkökulmia tuttuihinkin kohteisiin. OmaTukholma-sivustolla kohteet ja reitit näkyvät kätevästi kartalla, ja lomaa voi suunnitella palvelun avulla helposti etukäteen, sanoo Tallink Silja Oy:n markkinointijohtaja Maarit Pitkänen.

Kesäreportterien haku on nyt käynnistynyt ja se päättyy 29.4.2011. Reportteriksi voi hakea www.omatukholma.fi tai www.silja.fi-sivustoilla. Valitut kesäreportterit julkaistaan 20.5.2011. Kesäreportterit matkustavat Tukholmaan 27.5.–7.8.2011 välisenä aikana, ja tuona aikana kesäreportterien Tukholman-kokemuksista voi lukea OmaTukholma-sivustolta viikoittain.

Silja Linen ja VisitSwedenin yhdessä kehittämä OmaTukholma-palvelu avattiin tammikuussa 2011 osoitteessa www.omatukholma.fi. Palvelu tarjoaa internetin käyttäjille mahdollisuuden lisätä omia vinkkejään palvelussa olevalle kartalle sekä jakaa sivustolla kokemuksiaan Tukholmasta.

Lisätietoja kampanjasta:
www.omatukholma.fi

www.silja.fi

Yhteystiedot:
Tallink Silja Oy: markkinointijohtaja Maarit Pitkänen, p. 040 761 1370, maarit.pitkanen@tallinksilja.com
VisitSweden: Senior Project Manager Janeta Wolontis, p. 040 594 4111,
janeta.wolontis@visitsweden.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Rostockiin sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

VisitSweden, aikaisemmalta nimeltään Ruotsin Matkailuneuvosto - Sveriges Rese- och Turistråd, on viestintäyhtiö, jonka tehtävänä on markkinoida Ruotsia niin maana kuin matkakohteena. VisitSwedenin omistajat ovat tasaosuuksin Ruotsin valtio ja matkailuelinkeino. Ruotsissa matkailuelinkeinon työllisyysvaikutus on 160 000 henkilötyövuotta. Matkailuelinkeinon osuus maan bruttokansantuotteesta on 2,81 prosenttia ja matkailun vientiarvo on 87,6 miljardia kruunua. (Luvut vuodelta 2007, lähde NUTEK.)