Silja Linen laivoilla varhaisperunaa ja Gotlannin parsaa kevään ja alkukesän kunniaksi

Touko-kesäkuussa Silja Linen laivoilla juhlitaan jälleen Parsakarnevaaleja, joiden aikana nautitaan varhaisperunasta ja tuoreesta Gotlannin parsasta eri muodoissa.

Parsasta ja varhaisperunasta nautitaan Turun-linjan laivoilla Silja Europalla ja Silja Galaxylla 9.5.–5.6.2011 ja Helsingin-linjan laivoilla Silja Serenadella ja Silja Symphonylla 1.–23.6.2011. Tänä vuonna parsamenut on suunnitellut Silja Serenaden oma keittiömestari Heikki Härmä.

- Silja Linen Parsakarnevaalien à la carte -menuissa käytetään Gotlannin saarella viljeltävää parsaa, joka on laadultaan ensiluokkaista ja samalla Itämeren alueen lähiruokaa. Tällä kertaa menuissa on vahvasti läsnä myös varhaisperuna eri tavoin valmistettuna, Silja Serenaden keittiömestari Heikki Härmä kertoo.

Parsamenu on tarjolla Silja Europan Maxim à la carte -ravintolassa ja Silja Galaxyn Grillhouse, Happy Lobster ja Russian à la carte Aleksander -ravintoloissa. Silja Serenadella ja Silja Symphonylla erityinen parsamenu on saatavissa Bistro Maxime, Happy Lobster ja Bon Vivant -ravintoloissa. Lisäksi kaikkien laivojen buffet-ravintoloissa on tarjolla parsa- ja varhaisperunaherkkuja.

Silja Linen ansioituneet sommelierit kruunaavat makunautinnot huolella valituilla, keväisen kepeillä viineillä.

Lisätiedot:
Heikki Härmä, keittiömestari, Tallink Silja Oy, p. 040 501 7953
Tomi Söderström, ruoka- ja ravintolapalvelupäällikkö, Tallink Silja Oy, p. 050 355 0242, tomi.soderstrom@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.