Silja Symphonyn vuoro uudistua tammikuussa

Helsinki-Tukholma-reitin laivojen uudistukset jatkuvat, kun Silja Symphony lähtee telakalle huomenna lauantaina 9.1.2016. Osa muutoksista on tuttuja jo sisaralus Silja Serenaden marraskuisen uudistuksen myötä. Täysin uutta on luvassa laivan peräosassa sijaitsevan Old Port Pubin sekä sen eteen rakennettavan artistienkin käyttämän lavan osalta. Laiva telakoidaan RMC Rauman telakalla ja se palaa uudistuneena liikenteeseen 21.1.2016.

Silja Symphonylle rakennetaan laivan peräosaan Promenade-kävelykadulle uusi sisäänkäynti Pubiin, joka toimii samalla artistejakin palvelevana esiintymispaikkana. Ensimmäisenä lavalle nousee Live@Promenade –keikoille iki-ihana Antti Tuisku talvilomien aikana 22.2., 24.2., 26.2., 28.2. ja 1.3. Englantilaishenkinen Old Port Pub uudistuu kokonaisuudessaan, ja uusi ilme jatkaa viimeaikaisten uudistusten raikasta ja ajatonta, modernin merihenkistä linjaa. Sen kaikki pinnat ja kalusteet uusitaan sekä lisäksi trubaduuri saa pubissa pienen oman esiintymislavan. Old Port Pubin purkutyöt alkoivat jo 7.1.

Symphonyn kaikki perhehytit uudistetaan ja hyteistä 10 rakennetaan Muumi-perhehyteiksi aivan kuten sisaralus Serenadella. Muumi-perhehytit ovat kokonaisuudessaan valmiita 28.1. mennessä, eli osa hyttiremontista toteutetaan telakalla, osa vasta sen jälkeen. Symphonyn DeLuxe-hytit saavat graafisen ja merellisen ilmeen sekä uusilla kalusteratkaisuilla enemmän tilantuntua Serenadella tehtyjen uudistusten tavoin. Uudistustyö alkaa jo Tukholmassa tänään 8. tammikuuta.

Kokoustilojen aula uudistuu helposti muunneltavaksi, valoisaksi ja raikkaaksi, pääasiallisesti Serenadella tehtyjä uudistuksia mukaellen. Uudistustyö aulassa alkoi 7.1. viimeisen matkan aikana.

Sushi & Co. -ravintolan viereen rakennetaan pieni Step & Shine -myymälä, mistä johtuen Sushi & Co.-ravintolan asiakaspaikat hieman vähenevät. Myymälässä myydään pääasiallisesti laukkuja, mutta jonkin verran myös kenkiä, matkalaukkuja ja lompakoita. Laukkumerkkejä ovat mm. Wenger, Ulrika, Campomaggi, Lumi, Radley London, Guess, Eternel ja Desigual, kenkämerkkejä Vagabond, Inuovo ja Vans sekä matkalaukkumerkkejä Geographical Norvay, Delsey ja Eastpak. Myymälän on suunnitellut ja sen visuaalisen ilmeen luonut arkkitehtitoimisto Aprocos Ky ja siellä erityisesti sen vetäjä arkkitehti Heikki Mattila.

Lisätietoja antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Lue lisää uudistuksesta: www.silja.fi/uutta

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Silja Symphony lähtee telakalle lauantaina 9.1.2016.