Tallink-konserni vuokraa Silja Europan Australiaan

Tallink-konserni ja Bridgemans Services Ltd. ovat sopineet risteilyalus Silja Europan vuokraamisesta majoituslaivaksi Australiaan 7.8.2014 alkaen. Tämä muutos vaikuttaa myös muihin Tallink-konsernin laivojen reitteihin.

Silja Europan tilalle Helsinki-Tallinna-reitille siirtyy 7.8.2014 alkaen yhtiön uusin laiva Baltic Queen, joka liikennöi tällä hetkellä Tukholma-Tallinna-reitillä. Tukholma-Tallinna-reitille siirtyy vastaavasti Romantika, joka liikennöi tällä hetkellä Tukholma-Riika-reitillä. Isabelle jatkaa liikennöintiä Tukholma-Riika-reitillään.

Silja Europan vuokraus ja reittivaihdokset aiheuttavat muutoksia Tallink-konsernin henkilöstömäärässä. Muutoksiin liittyvät neuvottelut on aloitettu ammattiliittojen kanssa.

- Nyt tehtävät muutokset ovat tärkeitä parantaaksemme yhtiön toiminnan tehokkuutta ja kannattavuutta. Vuonna 1993 rakennetun Silja Europan operointikustannukset ovat korkeammat kuin uusimman aluksemme, vuonna 2009 rakennetun Baltic Queenin; varsinkin kun verrataan vuonna 2015 voimaan astuvan rikkidirektiiviin mukanaan tuomia muutoksia, sanoo Tallink-konsernin johtoryhmän varapuheenjohtaja Andres Hunt.

Tallink Siljan myyntipalvelu on yhteydessä matkustajiin joiden risteilyyn muutos vaikuttaa.

- Tallink-konserni jatkaa eri vaihtoehtojen selvittämistä optimoidakseen reittien ja laivaston käyttöä. Tämä voi tuoda muitakin muutoksia toimintaamme, Hunt jatkaa.

Silja Europan vuokra-aika on vähintään 14 kuukautta, jatkoajan kanssa mahdollisesti 48 kuukautta.

Lisätietoja antavat:

Tallink Silja Oy, toimitusjohtaja Margus Schults, 050 354 5867, margus.schults@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy, varatoimitusjohtaja Pasi Näkki, 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com

Tallink Siljan kuvapankki: http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/medialle#tabs-content-3

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Pikafaktat

Tallink-konserni vuokraa risteilyalus Silja Europan majoituslaivaksi Australiaan 7.8.2014 alkaen.
Tweettaa
Silja Europan tilalle Helsinki-Tallinna-reitille siirtyy yhtiön uusin laiva Baltic Queen.

Lainaukset

Vuonna 1993 rakennetun Silja Europan operointikustannukset ovat korkeammat kuin uusimman aluksemme, vuonna 2009 rakennetun Baltic Queenin; varsinkin kun verrataan vuonna 2015 voimaan astuvan rikkidirektiiviin mukanaan tuomia muutoksia.
Tallink-konsernin johtoryhmän varapuheenjohtaja Andres Hunt