Tallink-konsernin kokonaismatkustajamäärä kasvoi 17 prosentilla joulukuussa 2010

AS Talllink Grupp kuljetti joulukuun 2010 aikana yhteensä 681 287 matkustajaa, mikä on 17 prosenttia enemmän kuin vuonna 2009 vastaavana ajanjaksona.

Suurinta kasvu oli reiteillä Ruotsi-Viro, Ruotsi-Latvia ja Suomi-Viro. Joulukuussa 2010 Tallink-konserni kuljetti Ruotsin ja Viron välisellä reitillä 73 490 matkustajaa (+ 38 %) ja Ruotsin ja Latvian välisellä reitillä 51 859 matkustajaa (+ 29 %) ja Suomen ja Viron välisellä reitillä 332 016 matkustajaa (+ 21 %). Suomen ja Ruotsin välisellä reitillä kuljetettiin 220 915 matkustajaa (+ 6 %) ja Suomen ja Saksan välisellä reitillä 3 007 matkustajaa (- 22 %).

Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen henkilöautojen ja rahdin määrät kasvoivat joulukuussa. Henkilöautoja kuljetettiin 74 777 kappaletta (+ 15 %) ja rahtia 22 523 yksikköä (+ 16 %).

- Tilikausi on alkanut meillä vahvasti. Uusi vuosi tuo tullessaan myös uudet upeat teemat laivoillemme, joten toiveet positiivisen kehityksen jatkumiselle ovat korkealla, toteaa Tallink Silja Oy:n varatoimitusjohtaja Pasi Näkki .

Lisätiedot:
Pasi Näkki , varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com

AS Tallink Grupp on Itämeren johtava varustamoyhtiö, joka liikennöi Tallink ja Silja Line -brändien alla 19 aluksella ja seitsemällä reitillä. Yhtiön palveluksessa on yli 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. www.tallink.com

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.