Tallink rikkoi matkustajamääräennätyksen kuljettamalla heinäkuussa yli miljoona matkustajaa

AS Tallink Grupp rikkoi matkustajamääräennätyksen heinäkuussa kuljettamalla 1 054 087 matkustajaa vain yhden kuukauden aikana. Matkustajamäärä kasvoi 16 prosenttia verrattuna heinäkuuhun 2008.

Suurinta kasvu oli reiteillä Latvia-Ruotsi, Suomi-Viro ja Suomi-Ruotsi. Heinäkuussa yhtiö kuljetti Latvian ja Ruotsin välillä 75 631 matkustajaa (+61 %), Suomen ja Viron välillä 433 384 matkustajaa (+23 %) sekä Suomen ja Ruotsin välillä 424 233 matkustajaa (+11 %). - Matkustajamäärien kasvu kertoo siitä, että monipuolista lomatarjontaamme ja hyviä aikataulujamme arvostetaan. Lisäksi kohdekaupunkiemme edullisuus houkuttelee matkustajia, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki. Viron ja Ruotsin välisessä liikenteessä kuljetettiin 102 768 matkustajaa (+3 %) ja Suomen ja Saksan välisessä liikenteessä 18 071 matkustajaa (-30 %). Saksan-liikenteen tulokseen vaikutti viime syyskuussa tehty muutos jatkaa reitillä kahdella aluksella entisten kolmen sijaan. Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen autojen määrä kasvoi heinäkuussa. Autoja kuljetettiin yhteensä 132 577 kappaletta (+27 %). Rahtiyksiköiden määrä väheni 21 prosentilla ja oli yhteensä 18 962 yksikköä.

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.