Tallink Siljan Harri Hylje -kampanja tuotti WWF:lle 11 013 euroa

Keväällä ja kesällä 2009 Silja Linen laivoilla järjestetty Harri Hylje -kampanja tuotti WWF Suomen Operaatio Merenneidolle 11 013 euroa.

Tallink Siljan keväällä ja kesällä 2009 järjestämä Harri Hylje -kampanja tarjosi kuluttajille mahdollisuuden osallistua Itämeren ympäristötalkoisiin. Tallink Silja lahjoitti kaikista Silja Linen laivoilla myydyistä Harri Hylje -maskoteista yhden euron WWF Suomen Itämerityöstä kertovalle suurkampanjalle Operaatio Merenneidolle 1.2.–31.7.2009 välisenä aikana. Harri Hylje -maskotteja myytiin kampanja-aikana kolmannes enemmän vuoteen 2008 nähden, ja kampanja tuotti yhteensä 11 013 euroa. Summa on luovutettu marraskuussa WWF Suomen edustajille. - Silja Line on toiminut esimerkillisesti laivaliikenteen päästöjen vähentämiseksi ja muun muassa Harri Hylje -kampanjassa myös ihmisten ympäristötietoisuuden lisäämiseksi. Silja Linen kanssa tekemämme yhteistyö on juuri sitä, mitä yritysyhteistyöltä toivomme, parhaimmillaan siinä ovat voittajia niin luonto kuin yritys, sanoo WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder. - Ympäristön huomioiminen on tärkeä osa yhtiömme strategiaa, ja vuosia kestänyt, hedelmällinen yhteistyö WWF Suomen kanssa on tärkeä osa sitä. Tämä kampanja osoittaa, kuinka voimme konkreettisesti tukea WWF:n arvokasta työtä Itämeren tilan parantamiseksi. Suunnitelmissamme on yhä laajentaa yhteistyötä WWF:n kanssa, sanoo Tallink Siljan toimitusjohtaja Margus Schults. Tallink Silja jatkaa WWF Suomen ja erityisesti sen Itämeri-ohjelmien tukemista ja aikoo edelleen kehittää uusia yhteistyömuotoja järjestön kanssa. Tallink Silja tekee yhteistyötä ympäristöasioissa myös VTT:n ja Turun yliopiston merentutkimuslaitoksen kanssa.

Avainsanat:

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.