Tallink Siljan kesässä kulttuuria ja monipuolinen kattaus Itämeren alueen lomakohteita

Tallink Siljan kesätarjontaa värittävät kulttuuripitoinen ohjelma sekä monipuolinen reitti- ja kohdevalikoima.

Tallink Silja tukee molempia vuoden 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkeja, Turkua ja Tallinnaa, mikä näkyy vahvasti kesän ohjelmistossa ja tarjonnassa. Turku-Tukholma-linjalla liikennöivä Silja Europa on tänä vuonna virallinen kulttuurilaiva, ja kulttuuri näyttäytyykin eri muodoissaan jo terminaalista alkaen. Turun Silja-terminaalissa (Linnankatu 91) on esillä Lähtevät ja saapuvat -näyttely, joka koostuu kahden taiteilijan Virpi Ekmanin ja Stiina Saharin öljy-, akryyli- ja sekateknisistä töistä.

Kesäkuun aikana Silja Europalla julkistetaan Turku 2011 -ohjelmistoon lukeutuvan Contemporary Art Archipelago -näyttelyn teos Archipelago Science Fiction. Tellervo Kalleisen, Oliver Kochta-Kalleisen ja Henrik Anderssonin teoksessa lennokkaat lyhytelokuvat kertovat saariston asukkaiden kuvitelmia kotiseudustaan vuonna 2100. Nykysaariston elämään voi tutustua elokuvantekijä Lotta Petronellan Silja Linelle tekemässä lyhytelokuvassa Turun saaristosta. Elokuvaa tullaan esittämään Silja Europalla ja Silja Galaxylla jatkossa päivittäin.

Myös lapsilla on mahdollisuus nauttia kulttuurista sarjakuvahahmojen näyttelyissä 17.6.–13.8.2011. Silja Europalla on esillä Aku Ankka -aiheinen näyttely ja Silja Galaxylla Karvinen-näyttely. Näyttelyissä on mukana yli 30 kolmiulotteista sarjakuvahahmoa, jotka Kemi-Tornion ammattikorkeakoulun kuvataideopiskelijat ovat valmistaneet. Lisäksi mukana on monenlaista materiaalia sarjakuvastripeistä originaaleihin ja muuhun keräilymateriaaliin, joten näyttelyt kiinnostavat niin pikkuväkeä kuin varttuneempaakin sarjakuvan ystävää.

Kesän uutuuspaketti on Kulttuurimatka Turkuun ja Turun saaristoon. Se sisältää Päivä saaristossa -risteilyn Turusta, yhden yön majoituksen joko Sokos Hotel City Börsissä tai Sokos Hotel Seurahuoneessa sekä yhdistelmälipun näyttelykeskus Logomon viiteen näyttelyyn.

Tallink Shuttle -laivoilla toiseen kulttuuripääkaupunkiin Tallinnaan pääsee päivittäin jopa viidellä eri vuorolla kahdessa tunnissa. Tallinkin kautta voi ostaa lippuja kulttuuripääkaupungin ohjelmiin, muun muassa Õllesummer-festivaalille (6.–9.7.) ja Birgitta Festivaalille (13.–18.8.). Lisäksi lippuja voi ostaa muihinkin mielenkiintoisiin tapahtumiin, kuten ABBA musiikki- ja tanssiesitykseen (21.5.–11.6.) ja 30 Seconds to Mars -yhtyeen konserttiin (21.6.). Tallinkin tarjonnassa on ympäri vuoden teatterimatkoja, joihin kuuluu laivamatkojen lisäksi majoitus Tallink Hotels -ketjun hotellissa ja liput haluttuun näytökseen Estonia-teatteriin.

Lähialueiden kohteet varattavissa yhdellä puhelinsoitolla

Tallink Siljan reittivalikoima linkittää monta Itämeren kiinnostavaa pääkaupunkia ja kohdetta toisiinsa. Monipuolisen reittiverkoston ansiosta yhdellä puhelinsoitolla voi varata Itämeren kiertomatkan, InterSailin. Siinä laivareittejä yhdistelemällä voi tehdä vaikka kiertomatkan Helsinki-Tukholma-Riika-Tallinna-Helsinki tai triangeliristeilyn Helsinki-Tukholma-Tallinna-Helsinki. Yöpyä voi laivoilla tai kohteissa, ja kun kaikki yöpymiset ja matkat on varattu Tallink Siljalta, saa matkasta pakettialennuksen.

Tallink Siljan kautta lomapaketteja voi ostaa Tukholman ja Tallinnan lisäksi muun muassa Ahvenanmaalle, Ruotsin Kolmårdeniin, Gotlantiin, Tanskan Legolandin, Baltiassa Vilnaan, Riikaan, Pärnuun, Saarenmaalle ja Pohjois-Viron kartanoihin ja kaupunkeihin. Baltiassa on myös runsas valikoima golfkenttiä, joihin on tarjolla eripituisia lomapaketteja.

Tallink Hotels -ketjun hotelleihin on saatavilla hotellipaketteja neljään eri hotelliin Tallinnassa ja Latvian pääkaupunkiin Riikaan.

Lisää tietoa Tallink Siljan tarjonnasta: www.silja.fi ja www.tallink.fi

Yhteydenotot:
Tallink Silja Oy: viestintäpäällikkö Laura Saksala, p. 050 377 6669, laura.saksala@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.