Tallink ylitti 800 000 matkustajan rajan kesäkuussa

AS Tallink Grupp kuljetti yhteensä 820 485 matkustajaa kesäkuun aikana. Tämä on kolme prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Se on myös yhtiön suurin matkustajamäärä kesäkuussa koskaan yhtiön historian aikana. Kuljetettujen rahtiyksiköiden määrä kasvoi 16 % ja ajoneuvojen määrä 11 %.

Kesäkuussa yhtiö kuljetti reiteillä Suomi – Viro 358 442 matkustajaa (+ 15 %), Suomi – Ruotsi 305 462 matkustajaa (- 0,1 %) ja Ruotsi – Latvia 69 148 matkustajaa (- 5 %). Ruotsin ja Viron välillä yhtiö kuljetti 79 899 matkustajaa (- 15 %) ja Suomen ja Saksan välillä 7 534 matkustajaa (- 36 %).

Matkustajamäärien lisäksi myös ajoneuvojen ja rahtiyksiköiden määrät kasvoivat viime kuussa. Matkustajien ajoneuvoja kuljetettiin yhteensä 105 982 kpl (+ 11 %) ja rahtia 23 465 yksikköä (+ 16 %). Palvellakseen rahtiasiakkaiden kasvanutta kysyntää Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä, yhtiö siirsi kesäkuussa yhden aluksistaan, Regal Starin, Turku – Tukholma-reitille kesäkauden ajaksi.

Lisätiedot:

Margus Schults, toimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 050 354 5867, margus.schults@tallinksilja.com

Luulea Lääne, Communication Director, AS Tallink Grupp, luulea.laane@tallink.ee

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.