Tallinkin matkustajamäärät kasvoivat maaliskuussa 36 prosenttia

AS Talllink Grupp kuljetti maaliskuun aikana yhteensä 748 836 matkustajaa, mikä on 36 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Kuljetettujen henkilöautojen määrä kasvoi myös 17 prosenttia ja kuljetettujen rahtiyksiköiden määrä 19 prosenttia.

Matkustajamäärät kasvoivat yhtiön kaikilla reiteillä. Suomen ja Viron välillä määrä oli 315 671 matkustajaa (+30 %), Suomen ja Ruotsin välillä 291 581 matkustajaa (+34 %), Ruotsin ja Viron välillä 96 114 matkustajaa (+68 %) ja Ruotsin ja Latvian välillä 45 470 (+63 %). Suomen ja Saksan välillä ei ollut liikennettä maaliskuussa huolto- ja korjaustöiden vuoksi. Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen henkilöautojen ja rahdin määrät kasvoivat maaliskuussa. Henkilöautoja kuljetettiin 64 250 kappaletta (+17 %) ja rahtia 24 688 yksikköä (+19 %). - Matkustajamäärien ja erityisesti rahdin määrän kasvu ovat merkkejä markkinan kehittymisestä oikeaan suuntaan. Samalla luvut kertovat asiakkaidemme tyytyväisyydestä palveluihimme, toteaa Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Yrityksestä

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Yhtiö liikennöi Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.