Norjan Telenor valitsee Tata Consultancy Servicesin uudistamaan IT-tekniikkansa

Report this content

• Monivuotiseen sopimukseen sisältyy sovelluspalveluja Telenor Norwayn OSS-ohjelmistojen, kiinteiden ja matkapuhelinten, tietovarastojen ja kirjanpitojärjestelmien alueilla
  • TCS uudistaa Telenorin IT-sovelluksia, mikä mahdollistaa uusien innovatiivisten palvelujen tarjoamisen ja nopeamman markkinoille tuomisen

Helsinki, 16. kesäkuuta 2010: Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: TCS.BO, NSE: TCS.NS), johtava IT-palveluiden, liiketoimintaratkaisujen ja ulkoistuspalvelujen tarjoaja, ilmoitti tänään allekirjoittaneensa monivuotisen ulkoistamissopimuksen Telenor Norwayn kanssa. Sopimukseen sisältyy sovellusten hallintaa ja kehittämistä sekä Telenor Norwayn sovellusten modernisointi OSS-ohjelmistojen, kiinteiden ja matkapuhelinten, tietovarastojen ja kirjanpitojärjestelmien sovellusalueilla.

Tämän uuden toisen sukupolven ulkoistamishankkeen myötä Telenor Norway parantaa toimintansa tehokkuutta, uudistaa IT-sovelluksiaan ja voi vastata joustavammin asiakkaidensa tarpeisiin. "Tämän toimenpiteen myötä teemme välttämättömiä muutoksia, jotta voisimme tarjota asiakkaillemme innovatiivisia palveluita, jotka ovat parempia kapasiteetin, nopeuden ja varmuuden osalta. Lisäksi voimme tarjota parempaa laatua sekä äänen että datan siirrossa sekä varmistaa savutettavuusvaatimusten täyttämisen", sanoo Ragnar Kårhus, Telenor Norwayn toimitusjohtaja.

Sopimus vahvistaa TCS:n johtavaa asemaa Pohjoismaiden markkinoilla. Hiljattain TCS valittiin Pohjoismaiden alueen parhaaksi palveluntarjoajaksi EquaTerran toteuttamassa kyselyssä, jossa Pohjoismaiden johtavat CIO:tja CXO:t arvioivat TCS:n kaikkia muita toimittajia paremmaksi asiakastyytyväisyyden, laadun, joustavuuden, riskien ja innovaatioiden alueella. Tämä sopimus tuo esiin TCS:n kyvyn auttaa globaalisti toimivia yrityksiä optimoimaan yrityksen toimintakulut ja kanavoimaan saadut säästöt modernisoimisprojekteihin, joiden toteutus vähentää riskejä ja lisää varmuutta”, sanoo A.S. Lakshminarayanan, Vice President ja Tata Consultancy Services Europen johtaja. Hän lisää: “Se, että Telenor valitsi meidät toteuttamaan modernisoinnin, kertoo etenemisestämme Pohjoismaiden markkinoilla ja korostaa vahvaa televiestintäalan asiantuntemustamme.” Televiestinnän liiketoimintayksikkö on TCS:n toiseksi suurin vertikaalinen toiminta-alue, jolla työskentelee 12 000 työntekijää yli 160 televiestintäalan asiakkaan hyväksi ympäri maailmaa.

Tämä Telenorin modernisointiprojekti on merkittävä toimenpide, joka kertoo johtajuudesta. “Tämä sopimus on tärkeä virstanpylväs Norjan IT-teollisuudelle ja merkitsee Global Service Delivery -mallin hyväksyntää Norjassa. Uskomme tämän sopimuksen toimivan katalysaattorina muillekin norjalaisille yrityksille, jotka harkitsevat tällä hetkellä Global Service Deliveryn käyttöönottoa. TCS:n investointi Norjan markkinoille näyttää antavan yritykselle hyvän aseman käyttää nämä mahdollisuudet hyväkseen ja TPI uskoo tämän sopimuksen voivan merkitä muutosta siinä, miten norjalaiset yritykset suhtautuvat IT-sovelluksiin, sanoo Tom Olsen, TPI Norwayn johtaja.

Telenor
Telenor is an international provider of high quality mobile communications services to customers in 13 markets across Asia and Europe. Telenor is also a leading provider of fixed-line and media services to the Scandinavian countries. The Telenor Group is headquartered at Fornebu in Norway. Telenor shares are listed on the Oslo Stock Exchange (TEL).

Tata Consultancy Services (TCS)
Tata Consultancy Services on johtava IT-palveluja, liiketoimintaratkaisuja ja ulkoistuspalveluja tarjoava yritys, joka tuottaa luotettavasti tuloksia globaalisti toimiville yrityksille. TCS tarjoaa konsultointipohjaisen, integroidun IT-palveluportfolion ohjelmistokehitysalan johtavan Global Network Delivery -mallin kautta.

TCS kuuluu Tata Groupiin, joka on Intian suurin teollisuuden monialayritys. TCS:ssä työskentelee yli 160 000 korkeasti koulutettua IT-alan konsulttia 42 maassa. Konsernin liikevaihto 31.3.2010 päättyneellä tilivuodella oli 6,3 miljardia dollaria. Yritys on listattuna Intian kansallisessa pörssissä sekä Mumbain pörssissä. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com

RSS-syötteet:
TCS-internetsivut:
Feedburner:

Mediayhteydet:

Tata Consultancy Services
Suzanna Norberg, sähköposti:
suzanna.norberg@tcs.com, Puh.: +46 701 043 747
Carl Forsström, sähköposti:
carl.forsstrom@text100.se Puh.: +46 708 33 02 10

Telenor
Anders Krokan, Information Manager, sähköposti: