• TBWAHelsinki/

Seinäjoki julistautuu avaruuden pääkaupungiksi ja tavoittelee avaruusvisionääri Elon Muskia Twitterissä

Report this content

Seinäjoki on avaruuden pääkaupunki, jossa on tilaa kaikelle hyvälle. Vaikka kaupunki tunnetaankin sitä ympäröivästä avaruudesta, nyt puhutaan tilasta sanan kaikissa merkityksissä.

Kaupunki kutsuu maailmankuulun avaruusvisionäärin kylään

Seinäjoella rohkeus, asenne ja halu tehdä unelmista totta ovat aina olleet maailmanluokkaa. Avaruuden pääkaupungissa tehdään, eikä meinata. Uusimpana tempauksenaan kaupunki lähestyy Teslan ja Space X:n perustajana tunnettua Elon Muskia viestipalvelu Twitterissä. Musk on maailmankuulu kunnianhimoisista projekteistaan ja avaruuteen suuntautuvista visioistaan.

– Musk on aina asettanut tavoitteensa äärimmäisen korkealle ja nähnyt sinne, minne muut eivät vielä näe. Kun kyseessä on menestynyt yrittäjä ja maailmankuulu, intohimoisesti avaruuteen suhtautuva visionääri, tulee avaruuden pääkaupungin esittäytyä tällaiselle henkilölle, Seinäjoen markkinointipäällikkö Anu Männikkö kertoo.

Tavoitteena kasvukaupunkien top 3

Myös asukkailta kysyttiin, mille kaikelle Seinäjoella on tilaa. Vastaukset inspiroivat kaupungin markkinointitiimiä. Ne toivat esille kaupungista monia hyviä puolia ja heijastelivat positiivista asennetta. Männikkö uskoo, että asukkaat lähtevät avaruusmatkalle mielellään.

- Avaruuden pääkaupungissa on tilaa uusille ideoille ja reippaalle tekemiselle. Lakeudella on tilaa maantieteellisessä mielessä, mutta myös sanan kaikissa muissakin merkityksissä, Männikkö tarkentaa.

Seinäjoella on vuosien kokemus kuntamarkkinoinnista. Tavoite on selkeä: varmistaa Seinäjoen vahvan kasvun jatkuminen ja näkyväksi tekeminen.

- Tavoitteenamme on olla Suomen kasvukaupunkien top 3:ssa. Se edellyttää rohkeita tekoja ja elonmuskmaista rohkeutta katsoa kunnianhimoisesti tulevaisuuteen, kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki visioi.

Rasinmäen mukaan Seinäjoki tähtää jatkossakin isoihin tekoihin, joilla saadaan herätettyä yritysten, potentiaalisten asukkaiden ja opiskelijoiden sekä matkailijoiden kiinnostus.

- Avaruuden pääkaupungissa on tilaa onnelle, unelmille ja onnistumisille. Seinäjoki on useana vuonna peräkkäin valittu suurten kaupunkien yritysmyönteisimmäksi kaupungiksi. Asukaslukumme kasvaa prosentin vuosivauhtia ja rakennamme asukaslukuun suhteutettuna eniten koko maassa, Rasinmäki lisää.

Seinäjoki toteuttaa markkinointia yhteistyössä TBWA\Helsingin kanssa.

Lataa kuvat ja video täältä

Lisätietoja: Anu Männikkö, markkinointipäällikkö,

p. 044 418 1119, anu.mannikko@seinajoki.fi