Slushissa kyytejä maksettiin pitchaamalla ratkaisuja ilmastonmuutokseen

Report this content

Slushiin osallistuneilla startupeilla oli mahdollisuus pitchata Fortumin johdolle liikkuvassa sähköautossa. Fortum etsi Pitchalong Shuttlen avulla innovatiivisia startup-kumppanuuksia ja uusia ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjuntaan.

Fortum Pitchalong Shuttle on uusi sähköautokyyti, jossa innovatiiviset startupit pitchaavat ideansa suoraan Fortumin johdolle. Slushissa 4.-5. joulukuuta startupeja kyydinneet sähköautot tarjosivat päästöttömän, yksityisen ja hiljaisen tilan businesstapaamisille.

Fortum haluaa löytää ratkaisuja, jotka voivat auttaa ilmastonmuutoksen torjunnassa ja vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan. Menestyksekkäimmin pitchanneilla startupeilla on mahdollisuus rahoitukseen ja monipuoliseen yhteistyöhön Fortumin kanssa.

Yhdessä kohti puhtaampaa maailmaa

Valtaosa Fortumin tuottamasta energiasta on päästötöntä. Fortum kehittää muun muassa aurinkoenergiaa ja tarjoaa myös ratkaisuja muovin kierrätykseen ja jätteiden käsittelyyn. Nyt puhtaan energian yhtiö etsii startupeja osallistumaan muutokseen kohti puhtaampaa maailmaa.

Etsimme rohkeita avauksia, joilla voidaan saada aikaan suuri positiivinen vaikutus yhteiskuntaan ja ympäristöön. Puhtaampi maailma on iso tavoite, eikä yhdelläkään yrityksellä ei ole kaikkia tarvittavia resursseja ja ideoita sen saavuttamiseen. Yhteistyö startupien kanssa on ensiarvoisen tärkeää etsittäessä ratkaisuja, jotka vievät meitä kohti puhtaampaa maailmaa”, kertoo Arun Aggarwal, Fortumin Senior Vice President, Business Technology.

Meillä on ollut monia positiivisia kohtaamisia Slushissa, ja nyt jatkamme keskusteluja lupaavimpien yhteistyökumppanien kanssa”, Aggarwal jatkaa.

Mainio esimerkki onnistuneesta kumppanuudesta on viime vuoden Slushista alkanut yhteistyö Plugsurfingin, Euroopan laajimman sähköautojen latausverkoston kanssa. Fortum osti yrityksen maaliskuussa 2018. Plugsurfing tarjoaa pääsyn yli 81 000 latauspisteelle ympäri Eurooppaa, kattaen myös Fortumin oman Charge & Drive -verkoston.

Slushissa investoimassa parempaan tulevaisuuteen

Edistääkseen potentiaalisten startupien kasvua Fortum on tehnyt suuren sijoituksen kasvurahasto Valo Venturesiin, jonka johtaja Scott Tierney on yksi Google Capital -rahaston perustajista. Valo Ventures keskittyy löytämään ratkaisuja erityisesti globaalien megatrendien mukanaan tuomiin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen, urbanisaatioon ja kiertotalouteen. Uusi rahasto julkistettiin Slushissa. Lisäksi Fortum teki yhteistyötä Slushin kanssa tehdäkseen tapahtumasta mahdollisimman ympäristöystävällisen.

Pyrimme aitoon ja konkreettiseen kehitykseen kohti puhdasta tulevaisuutta kaiken kokoisilla teoilla ja valinnolla. Siksi tänä vuonna kompensoimme koko Slush-tapahtuman hiilijalanjäljen – yhteensä 10 000 tonnia hiilidioksidipäästöjä”, päättää Elina Kokko, Fortumin viestintäpäällikkö.

KATSO VIDEO
LATAA MEDIAPAKETTI

Lisätietoja:

Elina Kokko
Viestintäpäällikkö, Fortum
elina.kokko@fortum.com

www.fortum.com/pitchalongshuttle

Fortum

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa ja 61 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.fortum.com

Avainsanat: