TDC:n tietoliikenneyhteyksissä katko kuparivarkauden vuoksi

Lehdistötiedote 25.7.2012

Yritysasiakkaisiin keskittyvän teleoperaattori TDC:n tietoliikenteessä oli keskiviikkoyönä 25.7. lyhyt katko, jonka syynä oli Helsingin Pasilan ratapihalla tapahtunut kuparikaapelivarkaus. Varkaat vahingoittivat samassa yhteydessä TDC:n asiakkaiden tietoliikennettä välittäviä valokuitukaapeleita.

TDC sai nopeasti palautettua kaikkien suomalaisten asiakkaidensa tietoliikenneyhteydet vaihtoehtoisia reittejä pitkin. Arvion mukaan TDC saa myös rikkoontuneen valokuitukaapelin korjattua keskiviikkoillan aikana.

Kuparivarkauden yhteydessä vaurioitettua valokuituverkkoa pitkin kulkee Suomen toiseksi suurimman yritysverkkojen tarjoajan TDC:n tietoliikennettä. Kuituverkolle aiheutettu vaurio häiritsi muun muassa Vantaan kaupungin tietoliikenneyhteyksiä.

”Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota poikkeustilanteiden hallintaan. TDC sai tietoliikenneyhteytemme, kriittisimpänä potilastietojärjestelmät, toimimaan alle kymmenessä minuutissa. Katko oli lyhyt eikä aiheuttanut meille vahinkoa”, kertoo Vantaan kaupungin ICT-projektipäällikkö  Juha Kontuvirta .

”Vakavasta vauriosta huolimatta osa asiakkaistamme ei edes huomannut katkosta, sillä pystyimme reitittämään asiakkaidemme yhteyksiä uudelleen jopa kymmenessä minuutissa”, kertoo TDC:n asiakaspalvelujohtaja Tiina Moberg .

Poliisi on ottanut kiinni rikoksesta epäillyt tuoreeltaan keskiviikon vastaisena yönä.

Kutsu

Lisätietoja tapahtuneesta medialle lehdistölounaalla antavat toimitusjohtaja Timo Levoranta ja asiakaspalvelujohtaja Tiina Moberg torstaina 26.7. klo 12.30 ravintola Merimakasiinissa, Hietalahdenranta 14. Tervetuloa!

Ilmoittautumiset sähköpostitse osoitteeseen tuomas@netprofile.fi tai puhelimitse 040 822 4149.

Lisätietoja

TDC Oy, Tiina Moberg, asiakaspalvelujohtaja, puh. +358 50 9944 293, tiina.moberg@tdc.fi

TDC on yritysasiakkaisiin keskittynyt teleoperaattori, joka jalostaa työnteon tähän päivään ja tulevaisuuteen. Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010 ja 2011). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2011 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 10 000. Lisätietoa: www.tdc.fi .