Nepal Telecom on valinnut suomalaisen Tecnotreen toimittamaan roaming-laskutuksensa järjestelmän

4.7.2018 klo 9.00

Suomalainen teleoperaattoreiden it-ratkaisujen toimittaja Tecnotree on valittu toimittamaan Nepal Telecomin mobiiliverkossa tapahtuvien kansainvälisten verkkovierailujen roaming-laskutuksen järjestelmän. Tecnotree toimittaa Nepaliin avaimet käteen -toimituksena Tecnotree Wholesale Billing -järjestelmän, jonka Nepalilaisyhtiö ottaa käyttöönsä vuoden 2019 aikana.

Tecnotree Wholesale Billing -järjestelmän uusi roaming-laskutustoiminto auttaa Nepal Telecomia saamaan uusia roaming-palveluita ja -tuotteita markkinoille aiempaa nopeammin. Järjestelmä mahdollistaa joustavat verkkovierailusopimukset kansainvälisten operaattorikumppaneiden kanssa sekä tarjoaa entistä paremmat mahdollisuudet hallita ja ylläpitää roaming-operaattorikumppanien sopimuksia ja estää myös verkkovierailulaskutusten mahdolliset väärinkäytökset. Tecnotreen toimittaman uusi laskutusjärjestelmä korvaa Nepal Telecomin nykyisen järjestelmän ja se toimitetaan Nepaliin avaimet käteen -periaatteella. Tecnotreen Wholesale Billing -järjestelmä on käytössä maailmanlaajuisesti kahdeksallatoista operaattorilla ja sen avulla käsitellään päivittäin yli kolmea miljardia puhelutietotallennetta (CDR), auttaen operaattoreita tehokkaasti hyödyntämään kansainvälisistä puheluista ja datansiirrosta syntyvää välitys- ja verkkovierailulaskutusta.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että avainasiakkaamme osoittavat konkreettisesti luottamustaan ​​Tecnotreehen kumppanina, joka mahdollistaa muutoksen. Tecnotreen Roaming-laskutukseen perustuva Wholesale Billing-järjestelmä auttaa Nepal Telecomia hallitsemaan suoraan verkkovierailuyhteyksiä strategisesti tärkeillä kumppaneillaan ja lisää samalla läpinäkyvyyttä ja valvontaa", sanoo Tecnotreen toimitusjohtaja Padma Ravichander.

Lisätietoja:

Padma Ravichander, toimitusjohtaja, puhelin +97 15 641 414 20

NASDAQ Helsinki Oy

Suomalainen Tecnotree Oyj on kotimaisten ja kansainvälisten teleoperaattoreiden käyttämien tuki- ja asiakaspalveluratkaisujen toimittaja. Yhtiö myy ja markkinoi tuotteitaan ja palvelujaan sekä oman maailmanlaajuisen organisaationsa että globaalien ja paikallisten yhteistyökumppaniensa kautta. Tecnotree on perustettu vuonna 1978 nimellä Tecnomen ja listattu Nasdaq Helsinki –pörssiin ja sen kaupankäyntitunnus on TEM1V. Tecnotreen liikevaihto vuonna 2017 oli 55,1 MEUR ja se työllistää n. 600 henkilöä.

.