Tecnotree Agility VAS – ratkaisu laajentaa DNA:n tavoitettavuus- ja viestintäpalveluja

15.7.2015 klo 08:30

Tecnotree toimittaa MMSC, SMS-IPGW ja SMSC -järjestelmät laajennuksena DNA:lla jo tuotannossa olevaan puhepostijärjestelmään ja interaktiiviseen valikkojärjestelmään muodostaen yhdistetyn Tecnotree Agility VAS- sovelluskokonaisuuden. Tecnotree yhdistää kumppaniensa kanssa useat tavoitettavuus- ja viestintäpalvelut virtualisoituun laiteympäristöön ja yhden hallinnointityökalun piiriin tarjoten ylivoimaista kustannustehokkuutta ja helppokäyttöisyyttä.

”Tecnotreen Agility VAS -ratkaisu on moderni lähestymistapa laaja-alaisten lisäarvopalveluiden tuottamiseen. Yhdistämällä useita toisiaan tukevia ratkaisuja saman hallinnointityökalun piiriin yksinkertaistetaan käytettävyyttä ja säästetään kustannuksia. Ennustamme lisäarvopalveluiden markkinan suosivan yhä kasvavassa määrin kokonaisvaltaisia järjestelmäkokonaisuuksia ja tulemme toimimaan aktiivisesti näillä markkinoilla”, sanoo Ilkka Aura, aluejohtaja, Eurooppa ja Amerikka.

”DNA:lle oli tärkeää saada kaikki tavoitettavuus- ja viestintäpalvelut yhteen kokonaisuuteen samalta toimittajalta. Tecnotreen ratkaisu on kattava, kustannustehokas ja moderni virtualisoitu kokonaisuus, joka antaa pohjan myös tulevaisuuden uusille viestintäpalveluille”, toteaa DNA:n johtaja Janne Hankaankorpi.

Nyt toimitettava sovelluskokonaisuus on Tecnotreelle ensimmäinen kokonaisvaltainen ja operaattorin kaikki viestintätarpeet kattava toimitus, ja siksi merkittävä päänavaus. Markkinoilla järjestelmien kysyntä on selkeästi siirtynyt yksittäisten viestintäratkaisun hankinnasta nyt kyseessä olevan kokonaisuuden kaltaisiin kokonaistoimituksiin.

Ilkka Aura, aluejohtaja, Eurooppa ja Amerikka
ilkka.aura@tecnotree.com

Janne Hankaankorpi
DNA, johtaja, Yrityspalvelut
janne.hankaankorpi@dna.fi

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen teleoperaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan. Tecnotree auttaa tietoliikennepalvelujen tarjoajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja. Tecnotreen ratkaisujen avulla operaattorit voivat tarjota yksilöllisiä palvelupaketteja, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Yhtiöllä on yli 900 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria yli 70 eri maassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2014 oli 833,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto 27,6 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,5 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.